۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳
کد خبر: 85232479
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لیبرمن: نتانیاهو با امنیت اسرائیل بازی می کند

۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳
کد خبر: 85232479
لیبرمن: نتانیاهو با امنیت اسرائیل بازی می کند

تهران - ایرنا- "اویگدور لیبرمن" رئیس حزب موسوم به "اسرائیل بیتنا" و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی بار دیگر با حمله به "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر این رژیم گفت: نتانیاهو با امنیت اسرائیل بازی می کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رسانه های صهیونیستی، اویگدور لیبرمن در سخنانی علیه نتانیاهو گفت: نتانیاهو با امنیت اسرائیل بازی می کند و مخالفتش با اجرای بحث و گفت وگوی منظم با همه مسئولان امنیتی ذیربط، بار دیگر ثابت می کند که او فقط بدنبال منافع شخصی و انتخاباتی خود است و امنیت و آینده اسرائیل به سادگی تمام برای او اهمیتی ندارد.

حمله لیبرمن به نتانیاهو پس از آن صورت گرفت که شبکه تلویزیونی ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که نتانیاهو با دستگاههای امنیتی، نظامی و اطلاعاتی این رژیم قبل از دیدار پیش رو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نیویورک رایزنی نکرده است.

به گفته این شبکه، "عادی سازی روابط با عربستان و پیش شرط ریاض برای داشتن برنامه ای هسته ای همراه با غنی سازی محلی در این رابطه" از محورهای دیدار نتانیاهو با بایدن خواهد بود.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت که نتانیاهو درحالی با بایدن دیدار خواهد کرد که با سران دستگاههای امنیتی و نظامی درباره پیش شرط عربستان برای عادی سازی روابط بحث و رایزنی نظامی نکرده است و نه تنها دستگاه امنیتی از این امر ناراحت است بلکه همچنین از تصمیم نتانیاهو برای عدم رایزنی فراگیر با همه طرف ها یعنی سازمان امنیت داخلی (شاباک)، ارتش و سازمان جاسوسی (موساد) و آژانس انرژی هسته ای رژیم صهیونیستی که باعث مشخص شدن موضع تل آویو در این زمینه پیش از دیدار نتانیاهو با بایدن می شد، انتقاد کرده است.

این شبکه افزود: نتانیاهو باید با همه سران (دستگاههای امنیتی، نظامی و اطلاعاتی) می نشست و درباره همه احتمالات و پیامدها به منظور دستیابی به یک موضع رسمی برای اسرائیل در این زمنیه بحث می کرد.

این شبکه صهیونیستی درحالی از پیش شرط داشتن برنامه هسته ای با برخورداری از غنی سازی از سوی عربستان به عنوان پیش شرط این کشور برای عادی سازی روابط با تل آویو سخن گفت که ریاض تاکنون در این باره اظهارنظر رسمی نکرده است.

سران رژیم صهیونیستی که در سایه تغییر معادلات منطقه‌ای به زیان این رژیم و به مانع خوردن نقشه‌ خود برای تداوم مسیر سازش در منطقه در انزوا به سر می‌برند، طی چند ماه اخیر تلاش کردند تا با خبرسازی مداوم اینگونه وانمود کنند که مسیر سازش ادامه دارد.

در همین راستا، مقامات رژیم صهیونیستی به تازگی اظهارات متناقضی درخصوص عادی سازی روابط این رژیم با عربستان مطرح کرده‌اند و درحالی که «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی "تل آویو را نزدیکتر از هر زمانی به دستیابی به یک توافق با عربستان" دانسته است، وزیر جنگ این رژیم گفته است که "مسیر عادی سازی روابط با ریاض همچنان طولانی" است.

این درحالی است که عربستان تاکنون ادعاهای مطرح شده درخصوص روند اقدامات برای توافق احتمالی جهت برقراری روابط بین تل آویو و ریاض را تائید نکرده است.

وزیر خارجه عربستان سعودی که برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، دوشنبه شب درجدیدترین موضعگیری این کشور اعلام کرد که تنها راه حل مناقشه فلسطین و (رژیم) اسرائیل تشکیل کشور مستقل فلسطینی است.

«فیصل بن فرحان» در گفت وگو با شبکه تلویزیونی دولتی عربستان در نیویورک، افزود: هیچ راه حلی برای مناقشه فلسطین و (رژیم) اسرائیل بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین وجود ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha