۵ مهر ۱۴۰۲، ۲:۱۳
کد خبر: 85240087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلبانی از صربستان به دلیل اعلام عزای عمومی انتقاد کرد

تهران- ایرنا- ادی راما نخست‌وزیر آلبانی از صربستان به دلیل اعلام عزای عمومی پس از وقوع اتفاقات اخیر در شمال کوزوو انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، نخست‌وزیر آلبانی سه‌شنبه شب در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: صربستان پس از وقوع درگیری بین پلیس و افراد مسلح در شمال کوزوو که منجر به کشته شدن یک افسر پلیس شد، یک روز عزای عمومی اعلام کرد که این موضوع پیام اشتباهی را به منطقه ارسال می‌کند.

راما با بیان اینکه این بدترین سیگنالی است که صربستان می‌تواند به منطقه و جامعه اروپای آتلانتیک بدهد، تاکید کرد: بلگراد باید تحقیقات جدی را در مورد اعضای آن گروه جنایتکار (که با پلیس درگیر شد)، ارتباط آنها با قاچاقچیان اسلحه یا ارتباط آنها با نهادهای صربستانی یا جاهای دیگر را آغاز می‌کرد.

به گزارش ایرنا، روز یکشنبه حدود ۳۰ مرد مسلح در یک صومعه در شمال کوزوو پناه گرفته و توسط نیروهای پلیس این کشور محاصره شده‌اند.

این رویداد پس از آن رخ داد که در حمله شبه‌نظامیان صرب‌تبار در شمال کوزوو یک افسر پلیس کشته و افسر دیگری نیز زخمی شده است.

بر اساس بیانیه‌ای که پلیس کوزوو در همین رابطه منتشر کرد، آمده است: این ۲ پلیس در نزدیکی جاده‌ای که گزارش مسدود شدن آن را دریافت کرده بودند، در حال گشت‌زنی بودند که از چندین جناح با سلاح‌های سنگین از جمله نارنجک مورد حمله قرار گرفتند.

در ادامه این درگیری نیروهای پلیس نیز سه نفر از مهاجمان را کشتند و ۶ نفر دیگر را دستگیر کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha