هواشناسی فارس نسبت به خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی هشدار داد

 شیراز- ایرنا- اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی به دلیل کاهش دمای شبانه در غرب شهرستان اقلید،‌ دشت نمدان و سده هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی فارس روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این سامانه با توصیف کاهش دما در شب از امروز در مناطق ذکر شده آغاز و تا شنبه هشتم مهرماه ادامه دارد.

تسریع در برداشت محصول

مسعود حقیقت اضافه کرد: تسریع در برداشت محصولاتی که زمان برداشت آنها فرا رسیده،‌ انجام آبیاری و افزایش دمای باغ با استفاده از روش های مناسب قابل دسترس جهت کاهش خسارت سرمازدگی، استفاده از کود پتاسه و روی جهت افزایش مقاومت گیاه در برابر سرمازدگی،‌ عایق بندی و محافظت کندوها در برابر سرما و استفاده از تغذیه مصنوعی باید رعایت شود.

وی گفت: همچنین کنترل پوشش گلخانه ها در برابر نفوذ سرما، عایق بندی تاسیسات آنها،‌ انتقال دام ها به اماکن سرپوشیده و خشک، نگه داشتن بستر دامداری ها و پوشش کاه و کلش و تخلیه لوله های آبیاری تحت فشار جهت جلوگیری از خطر یخ زدگی نیز توصیه می شود.

به گزارش ایرنا، پیشتر هواشناسی فارس در اطلاعیه سطح زرد ۲۶ شهریور ماه نسبت به بارش رگبار باران، رعد وبرق و احتمال جاری شدن روان آب در مناطق جنوب و جنوب شرق هشدار داده بود.

شهرستان اقلید در فاصله ۲۱۰ کیلومتری شمال شیراز در استان فارس قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha