اردوی راهیان نور ظرفیتی برای انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به نسل جوان است

گرگان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با اشاره به اعزام هشت هزار گلستانی به مناطق عملیات جنوب و غرب کشور گفت: اردوهای راهیان نور ظرفیت منحصر به فرد انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به نسل جوان است که باید بیش از گذشته از آن برای افزایش آگاهی جامعه استفاده شود.

به گزارش ایرنا، سیدعلی مهاجر روز چهارشنبه در نشست هماهنگی مسوولان دستگاه های عضو راهیان نور استان، اظهار کرد: عزت و آرامش امروز جامعه مدیون بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و جانفشانی شهدا و فداکاری رزمندگان اسلام بوده که با توکل به خدا در برابر تهاجم دشمنان در هشت سال دفاع مقدس، ایستادگی کردند.

وی گفت: باید بیش از گذشته ستاد راهیان نور در گلستان برای اعزام اقشار مختلف به ویژه نسل جوان فعال شود.

هشت هزار گلستانی به اردوی راهیان اعزام می‌شوند

وی بر سرمایه‌گذاری دستگاه‌هایی شامل آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی؛ بسیج و سپاه و استانداری در حوزه راهیان نور تاکید کرد.

امسال دبیرخانه راهیان نور استان گلستان در اداره کل امور اجتماعی استانداری گلستان دایر شده و بر فعالیت دستگاه های در این زمینه نظارت دارد.

در این نشست مسوولان دستگاه‌های عضو ستاد راهیان نور استان گلستان، مسایل و مشکلات پیش رو اجرای این طرح را در سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار دادند.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده امسال از استان گلستان بیش از هشت هزار نفر در قالب اردوهای فرهنگی معنوی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام می‌شوند.

۳۳ هزار رزمنده استان گلستان برای دفاع از میهن و پایداری انقلاب به ندای امام خمینی لبیک گفته و در مناطق عملیاتی حضور یافتند و در این راه حدود ۴ هزار و ۷۰۰ شهید و حدود ۱۲ هزار جانباز و یک هزار و ۱۷۹ نفر آزاده کارنامه پرافتخار مردم این خطه شمالی ایران در طول جنگ تحمیلی است.

از لحاظ فراوانی شغل بیشترین شهدای استان گلستان را قشر کشاورز با بیش از ۶۰۰ شهید تشکیل می‌دهند و پس از آن دانش آموز با ۵۳۱ شهید، کارگر با ۴۰۰ شهید، پاسدار با بیش از ۳۰۰ شهید، ارتشی با ۲۰۰ شهید و کارمند با بیش از ۱۰۰ شهید است.

استان گلستان بیشترین شهدا را سال ۶۵ با ۸۰۰ شهید داشت و ناگفته پیداست که در این سال عملیات های بزرگی همچون کربلای ۴ و ۵ صورت گرفت.

محل شهادت شهدای استان گلستان در ۷۷ منطقه جنگی ثبت شده که بیشترین فراوانی با نزدیک به ۴۰۰ شهید در شلمچه، بیش از ۲۵۰ شهید در مریوان، بیش از ۲۰۰ شهید در منطقه فاو عراق و حدود ۲۰۰ شهید در پاسگاه زید عراق بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha