۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۴
کد خبر: 85240413
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زیرساخت‌های ساوه متناسب با رشد جمعیت آن نیست

۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۴
کد خبر: 85240413
زیرساخت‌های ساوه متناسب با رشد جمعیت آن نیست

ساوه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ساوه با اشاره به اینکه زیرساخت های ساوه متناسب با رشد جمعیت آن نیست گفت: حمایت مسوولان تصمیم ساز و تصمیم گیر برای رشد این شاخص ها لازم است.

به گزارش ایرنا مهدی الیاسی روز چهارشنبه در شورای اداری شهرستان ساوه اظهار کرد: این شهرستان یکی از قطب های صنعتی کشور بوده و در کنار چهار شهرک صنعتی، بزرگترین شهر صنعتی ایران با عنوان کاوه را در خود جای داده که در ۶۰۰ واحد صنعتی با توان ۷۰ هزار کارگر تبدیل به یکی از قطب های صنعتی مهم کشور در تولید محصولات استراتژیک است.
وی همچنین دارا بودن از پتانسیل های ویژه کشاورزی این شهرستان خبر داد و افزود: انار این شهرستان شهرت جهانی داشته و در برخی از محصولات از جمله زراعت و صیفی کاری دارای رتبه های مناسب و قابل توجه در استان مرکزی است.
وی با به اشاره به قرا گیری ساوه در کریدورهای ترانزیتی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور گفت: این شهرستان به واسطه ویژگی های ترانزیتی و صنعتی همواره نقشی بیشتر از یک شهرستان را در کشور ایفا کرده و به واسطه این قابلیت ها به یکی از شهرستان های استان مرکزی با نرخ بالای رشد جمعیت تبدیل شده است.
فرماندار ساوه یادآور شد: نرخ بالای رشد جمعیت و مهاجر پذیری از سراسر کشور باعث شده ‌که برخی زیرساخت های آن از جمله فرهنگی، آموزشی، رفاهی، درمانی، ورزشی و امنیتی، انتظامی نسبت به جمعیت آن رشد نکرده است.
وی افزود: هرچند با روی کار آمدن دولت سیزدهم اقدامات مناسبی برای رفع این نیازها و کاستی ها انجام شده و تا حدودی بهبود نسبی یافته اما لازمه مرتفع سازی کامل آنها نیازمند توجه ویژه مدیران کشوردر عرصه های تصمیم سازی و تصمیم گیری است.
معاون استاندار و فرماندار ساوه همچنین گفت: مردم این شهرستان در دفاع مقدس ۶۰۰ شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب اسلامی کرده و همانند جامعه ایران اسلامی با ایثار خود درس هایی از جمله مقاومت، کار جهادی، ولایت مداری و مقاومت را به جامعه امروز داده که ما باید از آنها به عنوان سرلوحه در کارهای اجرایی قرار دهیم .
الیاسی گفت: لازم است اعضای شورای اداری برای کسب رضایت‌مندی مردم برخورد اقناعی با اربابان رجوع داشته و خلاء های قانونی به نفع حقوق عامه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha