توسعه علمی کشور توقف‌ناپذیر است

ساری - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به اهمیت دانش افزایی در مسیر پیشرفت بر لزوم تلاش برای جلوگیری از خروج دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور از ریل علم و دانش تاکید کرد و گفت که توسعه علمی کشور توقف ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله سلگی روز چهارشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی مراکز دانشگاهی در دانشگاه مازندران در بابلسر، افزود: دانشگاهیان در ۱۰۰ سال اخیر پیش‌قراولان استقلال طلبی و استکبار ستیزی بوده اند.

وی، اعتراض به نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا که بعد از کودتای ۲۸ مرداد به دانشگاه تهران آمد و به شهادت سه دانشجو ختم شد تا تسخیر لانه جاسوسی و نقش کلیدی در دفاع مقدس را نمونه‌ای آشکار از نقش آفرینی ممتاز دانشجویان در عرصه تحولات سیاسی کشور عنوان کرد.
معاون استاندار مازندران اظهار داشت: بر خلاف دیدگاه تک ساحتی و شکاکیت محور غرب که در آراء دکارت، فرانسیس بیکن و نیوتن متبلور است ما به پیوند ۲ ساحت علم و دین معتقدیم که رهبر انقلاب دوئیت و تضاد این دو را نفی کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: هیچ رهبر و رئیس جمهوری در جهان جایگاه دانشگاه را انسان ساز و مبداء تمام تحولات نمی‌دانند اما امامین انقلاب، دانشگاه را این چنین مورد تجلیل قرار داده اند.

توسعه علمی کشور توقف‌ناپذیر است

معاون استاندار مازندران اظهارکرد: استادان دانشگاه باید با هر سلیقه ای حافظ و حارث هویت ملی و دینی باشند که در یکسال گذشته مورد تاخت و تاز دشمنان ایرانیان قرار گرفت و بی تردید هدف نهایی آنان سوریه ای سازی و آنارشی در این سرزمین بود.
سلگی، با تجلیل از تلاش موثر دانشگاهیان در راه پیشرفت علمی کشور و فتح قله‌های عزت و بالندگی افزود: استادان متعهد و مکتبی در ۲ دهه اخیر تلاش کردند انحصار علم که در دست چند کشور محدود است را بشکنند تا مسیر پیشرفت و استقلال ملت ایران به سرعت طی شود.
وی با اشاره به تلاش مذبوحانه دشمنان برای جلوگیری از رشد علمی کشور یادآور شد: دشمن با حذف فیزیکی شهیدان علیمحمدی ها و فخری زاده ها به دنبال مسدود کردن مسیر علمی کشور است اما اراده های پرتوان جوانان شجاع و تحول آفرین ایران اسلامی، بدخواهان نظام اسلامی را در دستیابی به اهداف شومشان ناکام گذاشت چراکه توسعه علمی میهنمان توقف ناپذیر است.

مازندران از ۱۳۵ هزار دانشجو، ۱۲۰ واحد دانشگاهی دارد. دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه جامع، مادر و معین استان، از ۱۳هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، ۴۱۰ عضو هیات علمی و حدود ۴۸۰ یاور علمی بوده و از ۳ ضلع کارمند، دانشجو و استاد برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha