۶ مهر ۱۴۰۲، ۶:۳۰
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85241356
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آنتونوف : امریکا نمی خواهد مسوولیت تاثیر تحریم بر فروپاشی روابط تجاری با روسیه را بپذیرد

تهران - ایرنا- آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت که واشنگتن در تلاش است تا از مسئولیت فروپاشی روابط تجاری با فدراسیون روسیه به دلیل اعمال بدون فکر تحریم ها شانه خالی کند.

به گزارش ایرنا ، آنتونوف این سخنانش را که در کانال تلگرامی نمایندگی دیپلماتیک روسیه منتشر شد ، در پی اظهارات مقامات ایالات متحده مبنی بر عدم دخالت در جلوگیری از فعالیت های شرکت های آمریکایی در روسیه اظهار کرد.

سفیر روسیه خاطرنشان کرد: «این اظهارات گیج‌کننده است. واشنگتن می‌خواهد مسئولیت این را که چگونه موانع تحریمی منجر به فروپاشی روابط تجاری دوجانبه شده است ، نادیده بگیرد.

وی افزود: به دلیل محدودیت‌های متعدد در حوزه‌های مالی و تجاری، فعالان اقتصادی اغلب نمی‌توانند پرداخت‌های لازم را برای تامین کالا انجام دهند.

آنتونوف وی ادامه داد: ، علاوه بر این، حتی تامین و انتقال موادی غذا و دارو، که دولت آمریکا مرتب تلاش می‌کند به ما ثابت کند که تحریم ها شامل آن نمی شود، تحت تأثیر محدودیت ها قرار گرفته و انتقال بامشکل مواجه شده است.

وی تصریح کرد : رسانه‌های مغرض و همچنین برخی سازمان‌های غیردولتی به فشار آشکار بر تجارت آمریکا پیوستند. با انتشار مطالب بی‌اعتبار، شروع به تشویق شرکت‌ها به خروج از روسیه، حتی به قیمت زیان‌های چند میلیون دلاری کردند.

آنتونوف با این حال تاکید کرد: اما حتی در چنین شرایطی، شرکت های آمریکایی خواهان حفظ حضور در بازار روسیه هستند و ما نیز به نوبه خود، همچنان کاملا برای همکاری های تجاری سودمند متقابل آمادگی داریم.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ، روز چهارشنبه ۲۷ سپتامبر در یک جلسه توجیهی گفت که مدیران شرکت ها باید خودشان تصمیم بگیرند که آیا باید در روسیه بمانند یا آن را ترک کنند.

او بویژه، استدلال کرد که ایالات متحده به شرکت‌هایی که برای تأمین غذا یا محصولات دارویی به مردم در روسیه کار می‌کنند ، نگفته است که که باید تجارت خود را در فدراسیون روسیه متوقف کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha