۶۲ فقره قوانین مخل کسب و کار در استان اردبیل شناسایی شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ۶۲ مورد از قوانین مزاحم و مخل کسب و کار در این استان شناسایی و برای اصلاح به هیات مقررات‌زدایی و یا طرح در شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، یعثوب نژادمحمد روز پنجشنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، رعایت فاصله اماکن دامی و صنایع وابسته به دام از سکونتگاه‌های رسمی را یکی از قوانین مخل کسب و کار عنوان کرد و افزود: براساس مصوبه وزارت جهاد کشاورزی برای یک واحد پرواربندی ۲۰۰ راسی هیچ مقرراتی در ارتباط با رعایت فاصله اعمال نشده ولی بر اساس مصوبه سازمان محیط زیست برای پرواربندی ۲۵۰ راسی ۱۰۰ متر و برای ۲ هزار و ۵۰۰ راسی ۴۰۰ متر فاصله با سکونتگاه‌ها در نظر گرفته شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اضافه کرد: هم نظام‌ مهندسی کشاورزی و هم اداره کل دامپزشکی استان دنبال این هستند که ضوابط محیط زیست در احداث واحدهای پرواربندی رعایت شود.

نژادمحمد صدور و تمدید پروانه وکلای دادگستری را یکی دیگر از قوانین مخل کسب و کار عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر امکان صدور پروانه و پرداخت مالیات از طریق سامانه الکترونیکی برای وکلا مقدور نیست.

وی افزود: درخواست وکلای دادگستری این است که صدور پروانه و پرداخت مالیات به‌صورت الکترونیکی انجام شود و ضروری است در این جلسه مصوب شده و برای اجرا به هیات مقررات‌زدایی ارسال شود.

۲۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به استان ابلاغ شد

نژادمحمد همچنین درباره پرداخت تسهیلات بانکی از محل تبصره ۱۸ گفت: از محل تبصره ۱۸ تسهیلات بانکی سال ۱۴۰۱ در مرحله اول یک‌ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال و در مرحله دوم پنج هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال به استان‌ها ابلاغ شد که سهم استان اردبیل از این مبلغ ۲۱ هزار ۸۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: تاکنون ۲۵۸ طرح با اشتغال‌زایی سه هزار و ۳۰۰ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده ولی هنوز مبلغی برای این طرح‌ها پرداخت نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha