منابع بانک توسعه تعاون در آذربایجان شرقی ۲۰ درصد افزایش یافت

تبریز - ایرنا - مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی گفت: منابع این بانک در استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، «مسعود کردستانی»، روز پنجشنبه در بازدید از یک شرکت صنایع غذایی در تبریز با بیان اینکه میزان منابع بانکی استان ۱۷ هزار میلیارد ریال است، افزود: حدود ۲.۵ درصد از منابع استان سهم بانک توسعه تعاون است.

وی با اشاره به اینکه چهار درصد از تسهیلات استان در اختیار این بانک قرار دارد، اظهار کرد: این بانک بیش از ۱۲۸ درصد از منابع خود را در قالب تسهیلات به صنعتگران، تولیدکنندگان و متقاضیان پرداخت کرده است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی گفت: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی باید ۸۵ درصد از منابع و سپرده بانکی به تسهیلات اختصاص یابد و این بانک در اعطای تسهیلات از سهم سایر استان ها نیز بهره برده و موفق به جذب منابع آن ها برای افزایش تسهیلات پرداختی در سطح استان شده است.

کردستانی، ادامه داد: ۴۵ درصد از تسهیلات بانک توسعه در بخش صنعت، ۱۵ درصد در بخش کشاورزی، دامداری و دامپروری و ۴۰ درصد نیز در بخش گردشگری، بازرگانی و خدمات است.

وی با بیان اینکه این بانک آمادگی دارد تا در راستای توسعه فعالیت های تولیدی و صنعتی در کنار صاحبان صنایع باشد، یادآور شد: در این مدت بیش از ۸۰ مورد تفاهم نامه همکاری بین این بانک و ادارات، شرکت ها و موسسات در استان منعقد شده است.

کردستانی، مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی، گفت: با انعقاد تفاهم نامه همکاری می توان بسترهای حمایتی ویژه ای تعریف کرد چرا که بانک توسعه تعاون از بانک های دولتی عامل در پرداخت تسهیلات تکلیفی نظام بانکی کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha