پرداخت تسهیلات ازدواج بانک توسعه تعاون در آذربایجان شرقی ۳.۷ برابر شد

تبریز - ایرنا - مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی اظهار کرد: میزان پرداخت تسهیلات «ازدواج» و «فرزنداوری» از سوی این بانک در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۷۰ و  ۲۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مسعود کردستانی با بیان اینکه جذب منابع این بانک در سال جاری ۴۵ درصد و میزان تسهیلات پرداختی ۳۵ درصد رشد داشته است، گفت: امسال ۷۸۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات ازدواج و ۲۶۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان استان پرداخت شده است.

وی افزود: امسال تسهیلات پرداختی استان در موضوع قرض الحسنه اشتغال زایی کمیته امداد نیز ۹۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و در بحث اشتغال زایی بهزیستی ۱۲۲ میلیارد ریال بود که ۱۰۰ در صد تعهدات استان را شامل می شود.
کردستانی خاطرنشان کرد: امروزه کسب و کار خانگی به یکی از راه‌های خود اشتغالی تبدیل شده است اما برای راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی نیاز به سرمایه اولیه وجود دارد که دولت برای حمایت از این افراد تسهیلات مشاغل خانگی را در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از بانک های عامل در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در ۱۰ ماهه امسال ۲۴۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات از این محل پرداخت کرده است که ۱۰۰ درصد مبلغ ابلاغی مرحله اول و ۸۲ درصد مبلغ ابلاغی مرحله دوم را در استان شامل می شود.
کردستانی با اشاره به آمار تسهیلات پرداختی اشتغال پایدار روستایی نیز اظهار کرد: امسال بانک توسعه تعاون در استان آذربایجان شرقی به ۲۷ طرح از محل اشتغال پایدار روستایی ۴۲۸ میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۱۴ درصد رشد داشته است.

وی میزان ضمانت نامه های صادر شده در استان را ۲ هزار و ۴۲۹ میلیارد و ۵۵۱ میلیون ریال اعلام و اظهار کرد: این میزان ضمانت صادره در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴۳ درصد بیشتر شده است.

وی، گشایش اعتبار اسنادی ریالی عملکرد استان را سه هزار و ۴۹۴ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۴۰ درصد رشد نشان می‌دهد.
کردستانی همچنین به افزایش سه برابری تفاهم نامه های منعقده بین بانک توسعه تعاون با سایر شرکت ها و سازمان ها اشاره کرد و گفت: امسال ۹۷ فقره تفاهم نامه همکاری با شرکت ها و سازمان های مختلف برای ارایه خدمات بانکی امضا شده است که نسبت به سال گذشته این رقم سه برابر شده است.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی رقم کلی تفاهم نامه های امضا شده امسال را یک هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این اعتبار به ترتیب در حوزه های تولید، مسکن، کشاورزی و بازرگانی اختصاص یافته است.
تفاهم نامه همکاری با شرکت چرخشگر، سازمان همیاری شهرداری های استان، شرکت تعاونی مسکن کارکنان دادگستری تبریز، پالایشگاه نفت تبریز، شرکت شهرک های صنعتی استان و تعاونی مسکن شرکت آب منطقه ای استان از جمله این تفاهم نامه هستند.

در زمان حاضر بانک توسعه تعاون به عنوان تنها بانک دولتی بخش تعاون با ۲۲ شعبه در استان و بالغ بر ۳۵۰ شعبه در سطح کشور ارایه خدمات می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha