عملیات اجرایی مدرسه ۹ کلاسه بندرعباس آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - عملیات اجرایی مدرسه ۹ کلاسه «علی اکبر انتظامی» بندرعباس روز پنجشنبه با حضور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان و جمعی از مسوولان استانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان در این آیین گفت: این فضای آموزشی با زیربنای یکهزار و ۱۰۰ مترمربع به همراه سرویس بهداشتی، سرایداری و دیوار و محوطه سازی احداث خواهد شد.

مهدی باوقار زعیمی افزود: این مدرسه با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال در محله دوهزار ناحیه ۲ بندرعباس احداث می‌شود.

وی یادآورشد: هم اکنون نیز ۸۵۰ کلاس درس جدید در مناطق مختلف استان هرمزگان در دست ساخت است.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان همچنین با قدردانی از خیر این پروژه با اشاره به اینکه وضع موجود سرانه فضای آموزشی در استان چهار و هشت مترمربع است، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین در زیرنظام فضا سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز هشت و سه مترمربع تعریف شده که امروز در کشور متوسط این رقم پنج و ۲ مترمربع بوده و اداره‌کل نوسازی استان با همت جهادی درصدد ارتقای سرانه فضای آموزشی است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان همچنین در این آیین گفت: سپاه همیشه در کارهای عام‌المنفعه پیشتاز بوده و در مدرسه سازی، آبرسانی، کشاورزی و آسفالت راه‌های روستایی همراه و همیار دستگاه‌های دیگر است.

سردار اباذر سالاری افزود: این مدرسه به همت خیر نیک اندیش و به نام شهیدی والامقام در محله‌ای که نیاز شدید به مدرسه دارد، احداث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید به مناطق محروم استان هرمزگان توجه بیشتری شود و احداث بناهایی ماندگار همچون مدرسه برای نسل‌های آینده در اولویت باشد.

در حال حاضر نیز ۳۰۰ فضای آموزشی غیراستاندارد و تخریبی در قالب ۲ هزار کلاس درس در هرمزگان نیاز به بازسازی و نوسازی دارد و این استان همچنین به ۳۰۰ فضای آموزشی دیگر هم نیاز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha