وحدت، راهبرد جهان اسلام است

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه مسلمانان در هر شرایطی به وحدت نیاز دارند، گفت: وحدت یک راهکار و امر تاکتیکی نیست بلکه یک راهبرد در جهان اسلام است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده شامگاه چهارشنبه در آیین جشن هفته وحدت که باحضور استاندار هرمزگان و جمعی از علمای شیعه و اهل سنت در مسجد جامع اهل سنت بندرعباس برگزار شد، افزود: وحدت اسلامی برای پیروزی بر دشمنان دارای اهمیت بوده و به نوعی یک استراتژی است و باید همیشه این مساله تقویت شود.

وی با ذکر این نکته که شاید به وحدت نگاه تاکتیکی داشته باشند، عنوان کرد: اگر در برهه‌ای از تاریخ بودیم که مسلمانان دشمن واحد نداشتند، آیا آن موقع می‌توان گفت که به وحدت نیاز نداریم.

امام جمعه بندرعباس، با بیان این نکته که به وحدت باید از دریچه وسیع‌تری نگاه کرد، تصریح کرد: وحدت در برخی از مواقع برای صف آرایی در برابر دشمنان شکل می‌گیرد اما در برخی از برهه‌ها وحدت به عنوان مولفه ای برای هم‌افزایی ظرفیت‌ها محسوب می‌شود.

جهان اسلام قدردان امام راحل در مساله وحدت است

وحدت، راهبرد جهان اسلام است

امام جمعه اهل سنت بندرعباس نیز در این همایش با تاکید بر اهمیت وحدت اظهارکرد: هفته وحدت ابتکار امام راحل بود و باعث شد که این سیره سال‌های زیادی ادامه یابد که موجب شده جهان‌اسلام قدردان این مساله باشد.

شیخ یوسف جمالی افزود: دشمنان به دنبال از بین بردن وحدت امت اسلامی هستند اما شاهدیم این وحدت در حال تقویت شدن است.

وی همچنین با اشاره به شخصیت برجسته پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر شخصیتی بی نظیر و برجسته در تاریخ است که همواره محور وحدت بوده و باید ما نیز باید در جهت سیره نبوی و قرآن گام برداریم و بر روی اصول مشترک تاکید کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha