بیش از ۹ هزار جلد کتاب کمک آموزشی به کتابخانه‌های کرمانشاه اهدا شد

کرمانشاه- ایرنا- بنیاد علمی، آموزشی قلم چی، انتشارات نردبان، انتشارات پرستو و انتشارات مبتکران بیش از ۹ هزار جلد کتاب کمک آموزشی در راستای حمایت از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همراهی و همکاری در ترویج کتاب و کتابخوانی به کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه اهدا کردند.  

به گزارش روز جمعه ایرنا؛ مسوول نظارت بر پروژه‌های ساخت و تجهیز کتابخانه‌های بنیاد علمی آموزشی، قلم‌چی در مراسم اهدای این تجهیزات در کرمانشاه افزود: این کتاب‌ها به صورت سهمیه مشخص بین تعداد ۸۴ باب کتابخانه عمومی در ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه توزیع شد.

«رمضان علی محسنی» افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون به ۲۰ استان در سطح کشور کتاب اهدا کردیم و در استان کرمانشاه نیز برای ۸۴ کتابخانه تعداد ۹ هزار و ۱۲۳ جلد کتاب اهدا کردیم که مبلغ آن به ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می‌رسد.

وی تاکید کرد: یکی از کارهای بزرگی که در بنیاد علمی آموزشی قلم چی در حال انجام است همین تامین منابع کتاب‌های آموزشی برای کتابخانه‌های عمومی و بخش‌های کودک در تمام کتابخانه‌های عمومی است که خوشبختانه بازخورد مناسبی در سطح آموزش داشته است.

مسوول نظارت بر پروژه‌های ساخت و تجهیز کتابخانه‌های بنیاد علمی آموزشی، قلم‌چی افزود: این بنیاد از سال ۸۴ وقف آموزش و گسترش دانش شده است یکی از اهداف وقف ساخت مدارس و کتابخانه‌ها و تجهیز مدارس و بورسیه دانش‌آموزان می‌باشد.

وی همچنین عنوان کرد: از زمان وقف این بنیاد تاکنون بیش از ۴۵۴ کتابخانه و مدرسه و مرکز آموزشی ساخته شده که در حوزه نرم‌افزاری هم با بورسیه دانش‌آموزان بیش از ۱۲۰ هزار نفر در سال‌جاری و بیش از یک میلیون نفر از سال گذشته تاکنون بورسیه قلم چی شدند که تمام خدمات در حوزه آموزشی برای این افراد از طرف قلم چی رایگان شده است، همچنین اینها دانش‌آموزانی هستند با معدل بالای ۱۷ که تمکن مالی ندارند.

محسنی افزود: در راستای هوشمندسازی مدارس بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ کلاس درس هوشمندسازی شده در موضوع اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی از سال ۹۶ رسماً به صورت منسجم هر سال کتاب اهدا می‌کنیم که در سال جاری هم برنامه این است که به تمام کتابخانه‌های عمومی استان‌ها کتاب اهدا کنیم.

وی همچنین در خصوص همکاری با نهاد کتابخانه‌های عمومی بیان داشت: باتوجه به اهمیت مطالعه برای کودکان در این حوزه سه سال است که در کنار کتاب‌های آموزشی کتاب کودک هم به کتابخانه‌های عمومی اهدا می‌کنیم و بازخورد قابل توجهی در این زمینه داشته‌ایم.

فعالیت ۱۰۸ باب کتابخانه در استان کرمانشاه

هم اکنون ۱۰۸ باب کتابخانه عمومی با زیربنای ۴۲ هزار و ۱۸۰ مترمربع در استان کرمانشاه فعال است.

یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۲۲۷ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است و تعداد اعضای این کتابخانه ها ۷۲ هزار نفر و تعداد کتب موجود در این کتابخانه ها یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۴۲۴ نسخه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha