۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۱
کد خبر: 85242298
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اوز ویژگی‌های لازم را برای پایتختی کتاب ایران دارد

شیراز – ایرنا – رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز با بیان اینکه اوز غیر از نخستین دوره در همه دوره‌های جشنواره شهرهای دوستدار کتاب ایران موفق شده این عنوان را کسب کند، گفت: این شهرستان شاخصه‌های لام را برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران دارد.

فروغ هاشمی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: فعالیت‌های انجام شده در این شهرستان با محوریت کتاب از مولفه‌هایی مانند خلاق و نوآور بودن و کمک به افزایش سرانه مطالعه کشور و دربرگیری گروه‌ها و سنین مختلف برخوردار است.

وی ادامه داد: اوز از دیرباز مردمی اهل فرهنگ، دانش و مطالعه داشته طوری که کتابخانه آن قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد و نخستین مدرسه این شهر کوچک بیست و دومین مدرسه راه‌اندازی شده در کشور بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز اضافه کرد: در این شهر همه مساجد و محله‌ها از کتابخانه برخوردارند.

هاشمی با اشاره به اقدامات انجام شده برای قرار گرفتن کتاب در سبد خانوار و استفاده همه اقشار و گروه‌های سنی از کتاب از سال ۹۵ تا کنون، بیان کرد: اوز پس از ورود به جشنواره دوستدار کتاب از هفت سال گذشته، تعهداتی داشته که پیشرفت‌های خوبی در دستیابی به آنها حاصل شده است.

وی عنوان کرد: کتابخانه هنر و کودک اوز با استانداردهای روز دنیا احداث شده و بزودی افتتاحیه ان انجام می‌شود، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این شهر دایر شد و آغاز به کار کرد و ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن نیز به همت خیران احداث شد.

هاشمی اظهار کرد: در اوز گروه‌های مردمی فرهنگ‌دوست پای کار هستند و زیرساخت‌ها را ایجاد کردند تا بتوانیم در زمینه گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی فعالیت‌های خوبی داشته باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز گفت: همواره در کشور شهرهایی لقب پایتختی کتاب ایران را گرفته‌اند که نیاز نبوده چیزی به داشته‌های خود افزوده کنند در حالی که اوز نیازهای خود در حوزه کتاب را ایجاد کرده و این رشد که از سوی گروه‌های مردمی اتفاق افتاده بسیار شاخص و شایسته توجه است.

او که پیشتر از اعضای هیات اجرایی پایتخت کتاب ایران بوده، اظهار امیدواری کرد: با توجه به رشد فعالیت‌های کتاب محور اوز در سال‌های اخیر در این دوره بتواند عنوان پایتختی کتاب ایران را ازآن خود کند.

شهرستان اوز در فاصله ۳۴۰ کیلومتری جنوب فارس قرار دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha