توان بالای تجهیزاتی نیروی مسلح، دشمن را سردرگم کرده است

بندرعباس - ایرنا - جانشین قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به تدابیر رهبر فرزانه انقلاب عمل کرده و هر چه دارد از حضور و خودباروی جوانان و دانشمندان ایرانی است و همین دشمن را سردرگم کرده است.

امیر دریادار دوم جلیل مقدم عصر جمعه در آیین پایانی گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دشمن نمی‌داند نمونه راداری که جنگنده رادارگریزش را رصد می‌کند را از کجا پیدا کند تا بتواند مقابلش قد بکشد.

وی ادامه داد: امروز هیچ ارتشی در دنیا نیست که برای تأمین قطعات و تجهیزاتش از زمینی گرفته تا هوایی و دریایی تا پهپاد و موشک تا رادار و بیسیم از کشور دیگر خرید نکند؛ حتی قدرت‌های بزرگ از این مستثنی نیستند اما ایران اسلامی تجهیزاتش را خود تولید می‌کند.

جانشین قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا اضافه کرد: دشمن نمی‌داند موشکی که قادر است پهپاد فوق پیشرفته‌اش را رصد و منهدم کند یا سامانه ای که پرنده دشمن را به زمین بنشاند چه مشخصاتی دارد، نمی‌داند قابلیت ناو ایرانی زیردریایی ایرانی، تانک ایرانی توپ ایرانی و هر سامانه ایرانی چیست، در عین حال کارآمدی تجهیزات نظامی ایران را میشناسد و زخم‌های کاری از این سلاح‌ها دریافت کرده که او را عقب میراند.

ایران لنگرگاه ثبات منطقه است

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا اظهار کرد: امروز نه فقط مردم عزیز ایران که همه اهل فضل می‌دانند ایران لنگر ثبات منطقه و نیروهای مسلح رکن اقتدار ایران است.

امیر دریادار دوم مقدم ابراز کرد: امن ترین زمین آسمان و دریای منطقه متعلق به ایران است و علی رغم همه دشمنی ها و تهدیدها کسی نتوانسته این امنیت درون زا و درون پایه را خدشه دار کند.

وی افزود: امنیت ایران اتفاقی نیست؛ جهادی است دلاور مردان ایر مسلح چشمان بیدار ملت در مقابل هر دشمنی هستند و در کوتاه ترین زمان طوفانی ترین پیام ایرانی را مخابره می کنند؛ میخواهد دشمن استکبار جهانی باشد یا موالید نا مبارکش رژیم اشغالگر قدس و امثال داعش و هر آتش افروز دیگری که باشد تفاوتی ندارد.

ایران اسلامی اهل جنگ و تجاوز و حمله نیست

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس بیان کرد: روز پایان جنگ یعنی روز فتح نهایی را جشن نمی گیریم، بلکه روز آغاز و اولین روز و اولین هفته آغاز جنگ تحمیلی را گرامی می داریم، چون می خواهیم به دنیا بگوییم ایران مورد تجاوز قرار گرفت.

جانشین قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا افزود: ایران اسلامی اهل جنگ و تجاوز و حمله به سرزمین دیگران نیست ، اما ایران اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در عین حال در برابر تجاوز متجاوزین آنی مسامحه نخواهد کرد.

سه مرتبه تجهیزات دشمن نابود شد

امیر دریادار دوم مقدم افزود: در بحبوحه انقلاب بودیم و در این شرایط جنگ بر ما تحمیل شد، نابرابری در جبهه جنگ وجود داشت و دشمن با آمادگی کامل و با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از سلاح های شوروی ، چینی ، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، انگلیسی و برزیلی با ما وارد جنگ شد.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلامی سه بار تجهیزات رژیم بعث عراق را در طول هشت سال دفاع مقدس منهدم کردند و دشمن سه بار این‌ها را با تجهیزات نو و جایگزین کرد.

جانشین قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا گفت: در همان ابتدای شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران یک ائتلاف غیر رسمی و اعلام نشده حداقل از ۳۵ کشور جهان که در راس آنها آمریکا و شوروی سابق بودند تشکیل و با ما می جنگیدند و در اردوگاه دشمن بودند.

وی خاطرنشان کرد: ارتش ایران این دشمنان را ناکام گذاشت که این همان دفاع مقدس است که با جهان بینی، بصیرت رزمندگان ما آرمان شهداء و ولایت مداری رزمندگان و فرماندهان در جنگ بدست آمد.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا گفت: در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ عراق به تحریک استکبار جهانی جنگی طاقت فرسا را آغاز کرد هشت سال جنگ تحمیلی با رشادت ارتشیان و همراهی سایر نیروهای مسلح پیروزمندانه به پایان رسید.

وی ابراز کرد: تقدیم هزاران لاله پرپر هزاران صیاد و بابایی فلاحی و کلاهدوز آبشناسان و نیاکی شیرودی و کشوری نادری و همتی و غیره، بهای این ظفرمندی بودند.

رزمندگان نیروهای مسلح ایران اسلامی اشداء علی الکفار رحماء بینهم هستند

امیر دریادار دوم دریادار مقدم اشاره کرد: رزمندگان نیروهای مسلح ایران اسلامی اشداء علی الکفار رحماء بینهم هستند، هرگاه گرهی به کار ملت افتاد، نیروی مسلح ما به میدان آمد و مشکل کشایی کرد در سیل و زلزله در برف و بیماری در هر بلیه‌ای که ملت ایران آزموده شد، رزمندگان سربلند از آزمون بیرون آمد و محبوبیتشان در چشم و نگاه ملت و رهبر فرزانه آن فزونی یافت.

جانشین قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا خاطر نشان کرد: امروز ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح با صلابت تر از همیشه ولایتمدار و انقلابی در خدمت نظام اسلامی است.

امیر دریادار دوم مقدم بیان کرد: همچنان که سد مستحکمی در برابر دشمن ایجاد کرده در تولید تجهیزاتش خودکفا در کسب و تولید علم، پرتوان در فرهنگ و باور مکتبی و روحیه انقلابی درخشان آسمان کشورمان از گزند هر پرنده و جنگنده دشمن آسوده و مرزهای آبی کشورمان حریم نفوذ ناپذیر مان شده اند.

وی تصریح کرد: دیگر خبری از مستشاران نیست، امروز بی نگاه به دستان دشمن تانک هایمان با نام و نشان، وطنی ذوالفقار و کرار تولید می شوند.

جانشین قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا ادامه داد: موشک هایمان اقتدار ایرانی را به جهانیان باورانده‌اند، جنگنده هایمان با نام صاعقه و طوفان بر سر دشمن می‌بارند.

وی تاکید کرد: پهپاد هایمان با نام های مهاجر و کرار و غیره خواب را از چشم دشمنان زبون ربوده اند، ناوهای تماما ایرانی همچون جماران دنا و سهند در دور دست‌ها بر امواجی می کوبند که باید به احترام نام و ناو ایرانی آرام بگیرند.

وی اشاره کرد: همین چند ماه قبل بود که ناوهای مکران و دنا در مقابل نگاه خشمگین دشمن برای اولین بار دور دنیا را زده و اقیانوس‌ها و آبهای دور دست و حیات خلوت استکبار را در نوردیدند.

جانشین قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا اضافه کرد: ناو تمام ایرانی دنا در مقابل بهت و حیرت دشمنان نام ناوگان نظامی ایران را در دورترین سفر دریایی ثبت کرد و تحیر جهانیان را برای عبور ناوشکن ایرانی از اقیانوس های مواج و طوفانی جهان بر انگیخت.

وی ادامه داد: دشمن در بیش از چهل و چهار سال گذشته منتظر یک روز تنها یک روز بوده که بتواند نیروهای مسلح را ضعیف ببیند.

حرکت نیروهای مسلح اثر منطقه ای و فرامنطقه دارد

جانشین قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا گفت: اما امروز هر حرکت نیروهای مسلح و ارتش، آن هم در داخل مرزهای کشور اثر راهبردی منطقه ای و فرامنطقه ای دارد.

امیر دریادار دوم مقدم اشاره کرد: امروز اگر نفتکش های ایرانی صرفاً با پرچم ایران حتی بدون اسکورت نظامی در اوج تهدید و تحریم آمریکا و در پیش چشمان ارتش آمریکا تا ونزوئلا پیش میروند و دشمن نمیتواند مقابلشان بایستد نه از ترس جامعه جهانی است و نه از سر اخلاق مداری است، بلکه دشمن از نیروهای مسلح ایران می‌ترسد و می‌داند یک نیروی مسلح مقتدر پشت هر کشتی و نفتکش ایران ایستاده و اگر لازم باشد در آبهای دور دست هم دشمن را در دریا به آتش می‌کشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha