۸ مهر ۱۴۰۲، ۶:۴۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85242808
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس نظامی بورکینافاسو هرگونه برگزاری انتخابات در این کشور را رد کرد

تهران-ایرنا- «ابراهیم ترائوره» رئیس شورای انتقالی بورکینافاسو جمعه شب گفت که انتخاباتی در حال حاضر در این کشور برگزار نخواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ترائوره که یک سال از زمان به قدرت رسیدن وی با کودتا می‌گذرد همچنین گفت که وی برای اصلاح جزیی قانون اساسی برنامه‌ریزی می‌کند.

وی که با کودتای نظامی قدرت را در دست گرفته است، اظهار کرد: تا زمانی که کشور برای برگزاری انتخابات نا امن باشد، هرگز انتخاباتی برگزار نخواهد شد.

وی در یک نطق تلویزیونی اظهار کرد که متن کنونی قانون اساسی بورکینافاسو انعکاس رأی گروهی از نخبگان در برابر توده مردم است.

ترائوره که یک افسر نظامی است ، اکتبر سال (مهرماه ۱۴۰۱) به عنوان رئیس جمهوری مرحله انتقالی در واگادو؛ پایتخت بورکینافاسو سوگند خورد.

وی در آن زمان در سخنانی که تلویزیون رسمی آن را پخش کرد، گفت: در برابر مردم بورکینافسو سوگند می‌خورم که پاسدار قانون اساسی و منشور مرحله انتقالی باشم و آن را اجرا کنم و هرآنچه که ممکن است برای تضمین عدالت انجام دهم.

ترائوره سروان ارتش بورکینافاسو بود که ۳۰ سپتامبر سال گذشته (۸ مهرماه ۱۴۰۱) کودتای نظامی را در کشورش فرماندهی و سرهنگ "پول هری سانداوگو دامیبا" را سرنگون کرد؛ شخصیت نظامی که خود «روک کابوری» رئیس جمهوری قانونی بورکینافاسو را از مسند قدرت به زیر کشیده و علیه آن دست به کودتا زده بود.

بورکینافاسو از اقدامات خشونت آمیز مرتبط با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش رنج می‌برد که در نتیجه آن هزاران تن کشته و حدود ۲ میلیون نفر دیگر نیز زخمی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha