۸ مهر ۱۴۰۲، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85242919
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انصارالله: جامعه بین المللی سیاست‌های خود در قبال یمن را تغییر دهد

تهران-ایرنا- عضو ارشد جنبش انصارالله یمن با تاکید بر اینکه صنعا و ریاض باید به پیشروی خود در راستای ایجاد صلح ادامه دهند، اعلام کرد: جامعه بین‌المللی سیاست‌های خود در خصوص یمن را تغییر دهد.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا به نقل از اسپوتنیک، "حسین العزی"، عضو ارشد جنبش انصارالله یمن و معاون وزیر خارجه دولت پیشبرد امور این کشور در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشت: صنعا و ریاض باید به پیشروی خود به سمت صلح ادامه دهند و اقدامات عملی و اجرایی در راستای اعتمادسازی اتخاذ کنند.

وی همچنین تاکید کرد که دو طرف باید به کسانی همچون جامعه بین الملل که مانع اصلی صلح در یمن هستند و از این امر بهره می‌برند، گوش فرا ندهند.

العزی که رئیس اداره سیاسی و روابط خارجی جنبش انصارالله نیز می باشد، خاطرنشان کرد: جامعه بین‌المللی باید سیاست‌های خود را اصلاح و منسجم و هم‌جهت با تمایل مشترک دو طرف تصمیم گیرنده (صنعا و ریاض) در راستای پایان جنگ و ایجاد صلح کند.

یمن از ششم فروردین سال 1394 مورد هجوم و تجاوز ائتلاف عربی - آمریکایی قرار گرفته که تاکنون نیز ادامه دارد. در سال های اخیر کشورهای منطقه به ویژه عمان سعی کرده اند تا به این جنگ پایان بدهند که هنوز به این مهم دست نیافته اند.

"محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان چند روز پیش در حال بازگشت از اجلاس سران گروه ۲۰ که در هند برگزار شده بود، به مسقط سفر و با سلطان این کشور و همچنین یک گروه یمنی دیدار و گفت وگو کرد، سفری که از آن بوی پایان جنگ هشت ساله یمن استشمام می شود.

یکی از نکات مهم در سفر ولیعهد عربستان به عمان، ملحق شدن یک هیات بلندپایه سعودی به ریاست "خالد بن سلمان" وزیر دفاع عربستان و شماری از مقامات بلندپایه نظامی این کشور به بن سلمان در مسقط بود.

در جریان دیدار ولیعهد سعودی با "هیثم بن طارق" سلطان عمان که خالد بن سلمان به عنوان مسئول مستقیم همه موضوعات مربوط به مسئله یمن نیز در آن حضور داشت، به پرونده جنگ هشت ساله یمن پرداخته شد.

تاکنون چندین دیدار میان مقامات دو کشور عربستان و یمن با وساطت و هماهنگی دولت عمان برای پایان جنگ یمن انجام شده که هیچ یک نتیجه ای به همراه نداشته است، اما نشست اخیر و حواشی آن نشان می دهد که شرایط در مسیر خوبی قرار دارد و احتمال پایان جنگ و برقراری صلح در آن وجود دارد.

پس از سفر ولیعهد عربستان به مسقط و دیدار وی با سلطان عمان، به یکباره از انصارالله دعوت شد تا برای مذاکرات صلح و پایان درگیری ها، هیاتی به ریاض اعزام کند؛ در همین راستا "محمد عبدالسلام" رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن (وابسته به انصارالله) برای اولین بار طی هشت سال گذشته در راس هیاتی به ریاض سفر کرد؛ گفته شده که این سفر در ادامه دیدارهای گذشته هیات ملی یمن با طرف سعودی در مسقط بوده است.

سفر عبدالسلام و هیات همراه به ریاض از سوی انصارالله نیز مثبت رزیابی شد چرا که گفته شد این نشست آخرین دور مذاکرات با عربستان سعودی در ریاض بدون حضور نمایندگان سازمان ملل بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha