۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 5302
کد خبر: 85243427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندهان شهید استان قم؛ خاطراتی از دلاوری‌های شهید مجید زین‌الدین

قم- ایرنا- «فرماندهان شهید استان قم، شهید مجید زین‌الدین»، نام کتابی است که خاطرات و دلاوری‌های این سردار شهید را به رشته تحریر درآورده است.  

به گزارش ایرنا، دفاع مقدس، نام‌آشناترین واژه در قاموس حماسه‌های عزت‌آفرین ایران است که خاطرات دلاوری های آن قطعه‌ای از بهشت، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار خواهد ماند.

زیباترین فصل این فرهنگ، خالقان این حماسه عظیم‌اند که با صلابت، اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدسی شدند که پاداش آن، جاودانگی و بقا بود.

کتاب فرماندهان شهید استان قم به دلاوری‌های افرادی همچون سردار زین‌الدین اختصاص دارد که در جنگ تحمیلــی رژیــم بعــث عــراق علیــه ایــران از جان خود گذشتند و این جنگ را جنگ دو کشور معرفی نمی‌کند، بلکه آن را جنگ ابرقدرت‌های دنیا با ایران می‌داند و در این کتاب آمده است: اگر هنوز از این جنگ به عنوان گنج و حماسه بزرگ و دفاع مقــدس یــاد می‌شود، از آن جهت است که فرزندان رشید ایران اسامی با بضاعتـی ناچیـز بـه مصاف جبهه باطل و کفر رفتند؛ کسانی که تا دندان مسلح بودند.

کتاب آورده است که ازاین‌رو دفاع مقدس نماد مقاومت، استقامت و سمبل پیروزی و از پیچیده‌ترین عرصه رقابت‌های جهانی به شمار می‌رود.

یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ‌سازی ارزش‌های انسانی و الهی است و در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خود گذشتی و ایثارگری خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که این کتاب به آن می‌پردازد.

این کتاب دارای سه بخش زندگی‌نامه، خاطرات و اسناد و عکس است و تعداد صفحات آن ۴۵ صفحه است.

انتشارات کتاب فرماندهان شهید استان قم را اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عهده داشته است.

بخشی از کتاب:

در جریان شناسایی شهر ماووت، توی یک جاده مالرو سر یک پیچ تا آمدیم به خودمان بجنبیم، چهار نفر مسلّح جلویمان سبز شدند. به هر زحمتی بود، رفتیم پشت یک تخته سنگ. جای خوبی نبود. اگر می دیدندمان، کارمان ساخته بود.

یک لحظه متوجه مجید شدم. رفته بود بالای جاده، پشت یک تخته سنگ. مسلّط بر این افراد مسلّح بود. مانده بودم چطور خودش را رسانده آنجا، آن هم در این وقت کم. کلتش را درآورده بود، دست از پا خطا می‌کردند مغزشان را داغون می کرد.

شهید مجید زین الدین فرمانده اطلاعات و عملیات تیپ ۲ لشکر ۱۷ علی‌بن ابیطالب(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در ۲۷ آبان ۱۳۶۳ به همراه برادرش مهدی زین الدین، فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب در ماموریتی از کرمانشاه به طرف سردشت آذربایجان غربی در حرکت بود که در منطقه تپه ساروین با گروهک های ضد انقلاب درگیر شد و به فیض شهادت نائل آمد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha