اتحادیه دانشگاه‌های علوم پزشکی اوراسیا موجب پیشرفت علم در منطقه می‌شود

تبریز - ایرنا - رییس دانشگاه ابن سینای تاجیکستان گفت: ایجاد اتحادیه دانشگاه‌های علوم پزشکی اوراسیا موجب ارتقا و پیشرفت فعالیت‌های علمی در این منطقه می‌شود.

«میرسافو میرشرف اف»، روز شنبه در حاشیه برگزاری اولین نشست همفکری راه اندازی کنسرسیوم دانشگاه های اوراسیا در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: برگزاری این نشست برای ایجاد اتحادیه دانشگاه های علوم پزشکی اوراسیا موجب اتحاد بین دانشگاه های منطقه می شود.

وی اظهار کرد: تشکیل این اتحادیه در آینده منافع خوبی برای کشورهای عضو در این اتحادیه به همراه دارد و دانشگاه های عضو این اتحادیه می توانند از دانش و تجربه همدیگر برای پیشرفت خود و ارتقای خدمات به مردم بهره ببرند.

رییس دانشگاه ابن سینای تاجیکستان گفت: تشکیل این اتحادیه موجب ایجاد پیوند دوستی و همکاری بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی عضو می شود و دانشگاه ها می توانند از آموزش ها و پژوهش های همدیگر برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

میرشرف اف، آینده اتحادیه را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: تشکیل اتحادیه دانشگاه های اوراسیا نوعی خودباوری بزرگ در بین دانشگاه های عضو ایجاد می کند و این اتحادیه می تواند به یکی از اتحادیه های مهم دانشگاهی در دنیا تبدیل شود.

تشکیل اتحادیه دانشگاه های اوراسیا نوعی خودباوری بزرگ در بین دانشگاه های عضو ایجاد می کند و این اتحادیه می تواند به یکی از اتحادیه های مهم دانشگاهی در دنیا تبدیل شود.

وی یادآور شد: این اتحادیه می تواند به یکی از قدرتمندترین اتحادیه های دانشگاهی در دنیا تبدیل شود و از مهمترین مراکز دانشگاهی و پژوهشی در سطح دنیا باشد.

رییس دانشگاه ابن سینای تاجیکستان گفت: با تشکیل این اتحادیه، دانشگاه ها می توانند با همدیگر تبادل دانشجو و استاد کنند و این کار در ارتقای علمی و آموزشی دانشجویان و اساتید موثر است.

میرشرف اف، با اشاره به قدمت حدود ۸۴ ساله دانشگاه ابن سینای تاجکستان، افزود: هم اکنون حدود ۳۵۲ محقق و ۱۳ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول فعالیت بوده و ۲ هزار دانشجو از ۲۰ کشور دنیا در آن مشغول تحصیل هستند.

در نخستین نشست همفکری راه اندازی کنسرسیوم دانشگاه های اوراسیا در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور نمایندگان دانشگاه های علو پزشکی ترکیه، تاجکستان و ازبکستان، پیش نویس اتحادیه دانشگاه های علوم پزشکی اوراسیا از سوی شرکت کنندگان در این نشست امضا شد.

در این جلسه مقرر شد تا یکسال آینده اعضای هیات موسس، اساسنامه اتحادیه را تدوین کنند و این اتحادیه در جلسه مجمع عمومی با دعوت از سایر دانشگاه های علوم پزشکی منطقه اوراسیا ایجاد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha