وزیر امورخارجه ژاپن به ۴ کشور آسیای جنوب شرقی سفر می کند

تهران- ایرنا - منابع دولتی ژاپن از سفر وزیر امورخارجه این کشور از تاریخ ۸ اکتبر (۱۶ مهر) به کشورهای برونئی، ویتنام، لائوس و تایلند در آستانه آماده سازی ژاپن برای برگزاری اجلاس آسه آن در اواخر سال جاری میلادی خبر دادند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از کیودو، قرار است یوکو کامیکاوا وزیر امورخارجه ژاپن با توجه به افزایش تحرکات چین در دریاهای جنوبی و شرقی چین با همتایان خود در کشورهای برونئی، ویتنام، لائوس و تایلند از تاریخ ۸ اکتبر (۱۶ مهر) دیدار و پیرامون اهمیت تضمین نظم بین الملل برپایه قوانین و به رسمیت شناختن هند-اقیانوسیه باز و آزاد گفت و گو کنند.

سران کشورهای ژاپن و کشورهای اتحادیه جنوب شرقی آسیا (آسه آن) قرار است از ۱۶ تا ۱۸ دسامبر (۲۵ تا ۲۷ آذر) در توکیو برای بزرگداشت پنجاهمین سال دوستی و همکاری دیدار کنند.

اوایل ماه جاری میلادی ژاپن و ۱۰ عضو دیگر آسه آن روابط خود را تحت برنامه "شراکت استراتژیک جامع" به روز رسانی کردند تا در زمینه امنیت دریایی و سایر بخش ها همکاری با یکدیگر را تقویت کنند.

سفر به این چهار کشور آسیای جنوب شرقی دومین سفر خارجی یوکو کامیکاوا به عنوان وزیر امورخارجه ژاپن از زمان انحلال کابینه قبلی در ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) است. وی اواخر ماه سپتامبر برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به آمریکا سفر کرد.

اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی از برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام تشکیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha