لشگر ستاره‌های خارجی الدحیل علیه پرسپولیس؛ قطری ها چیزی کمتر از النصر ندارند!

تهران- ایرنا- در چارچوب هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال پرسپولیس به مصاف الدحیل خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس روز دوشنبه در چارچوب هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه شهر دوحه به مصاف تیم الدحیل قطر خواهد رفت. این درحالی است که در شاگردان یحیی گل‌محمدی در نخستین بازی خود در ورزشگاه خانگی خود در این رقابت‌ها برابر النصر با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد تا نیاز مبرمی به پیروزی در این بازی خارج از خانه خود داشته باشد.

پرسپولیس درحالی در گروه مرگ این رقابت‌ها قرار گرفته است که برخلاف این تیم، سایر رقبای او همچون النصر عربستان و الدحیل قطر برای حضور هر چه بهتر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بازیکنان بزرگی را به خدمت گرفته‌اند. النصری‌ها که در زمستان سال گذشته موفق شدند کریستیانو رونالدو را بعد از جام‌جهانی به خدمت بگیرد در تابستان سال جاری مارسل بروزویچ، اوتاویو، آیرمیک لاپورت، سادیو مانه، الکس تلس را به خدمت گرفت تا خود را برای حضور هر چه بهتر در لیگ حرفه‌ای عربستان و لیگ قهرمانان آسیا آماده کند. این درحالی است که الدحیلی‌ها نیز از پا ننشسته و فیلیپ کوتینیو ستاره برزیلی استون ویلا را با قراردادی قرضی به خدمت گرفتند.

فیلیپ کوتینیو

ستاره ۳۱ ساله و برزیلی باشگاه الدحیل به طور حتم سرشناس‌ترین بازیکن این تیم قطری در لیگ قهرمانان آسیا در تقابل با پرسپولیس خواهد بود. بازیکنی که روزگاری با مبلغ ۱۴۵ میلیون یورو به عنوان یکی از گران‌ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال از لیورپول به بارسلونا پیوست حالا با قراردادی قرضی از استون‌ویلا راهی دوحه شده است تا لباسی عنابی‌ این تیم قطری را برتن کند. این ستاره برزیلی را که یکی از شانس‌های توپ طلا قلمداد می‌کردند اگرچه بعد از جدایی از لیورپول در یک مسیر با سقوط آزاد قرار گرفته است اما در نخستین بازی خود با لباس الدحیل نشان داد هنوز هم می شود در مقاطع حساس بازی روی او حساب کرد و این ستاره نقض تعیین کننده‌ای را خواهد داشت.

این ستاره برزیلی در چارچوب هفته پنجم لیگ ستارگان قطر روی یک ضربه‌ای ایستگاهی با ضربه‌ای استادانه و تماشایی دروازه المرخیه را گشود و گل برتری الدحیل را به حساب این تیم و هرنان کرسپو واریز کرد. همچنین گل اول اینم تیم نیز درحالی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید که این بازیکن برزیلی موفق شد در نخستین بازی خود برای این تیم در همان دقایق ابتدایی پنالتی بگیرد تا پیش از بازی با پرسپولیس برای این تیم خط و نشان بکشد.

مایکل اولونگا

الدحیل در این دیدار درحالی برابر پرسپولیس به میدان خواهد رفت که مایکل اولونگا ستاره‌ای آفریقایی این تیم بعد از مصدومیتی که داشته با استراحت کوتاه و تمرینات ریکاوری، اکنون به تمرینات این تیم قطری بازگشته و در آخرین بازی این تیم در لیگ ستارگان قطر به میدان رفته است. این ستاره‌ کنیایی آخرین بار در چارچوب هفته سوم رقابت‌های لیگ ستارگان قطر برابر العربی برای الدحیل به میدان رفته بود در بازگشت به میادین با لباس الدحیل در بازی با الغرافه تنها ۸ دقیقه به میدان رفت اما در بازی المرخیه از ابتدا در ترکیب قرار گرفت و گل نخست این تیم را در این بازی به ثمر رساند تا نشان دهد آماده رقابت با مدافعین پرسپولیس و علیرضا بیرانوند است. اولونگا به دلیل گل‌هایی که برابر استقلال در دو فصل قبل مقابل استقلال تهران در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند، مهاجم نام آشنایی برای فوتبالدوستان ایرانی محسوب می‌شود.

لشگر ستاره‌های خارجی الدحیل علیه پرسپولیس؛ قطری ها چیزی کمتر از النصر ندارند!

روبن سمدو
مدافع ۲۹ ساله و پرتغالی الدحیل تابستان سال گذشته با مبلغ سه و نیم میلیون یورو از المپیاکوس یونان به این تیم قطری پیوست. وی که سابقه بازی در پورتو و ویارئال را نیز در کارنامه خود دارد در ۳ بازی ملی برای تیم ملی پرتغال به میدان رفته است و یکی از مهره‌های کلیدی الدحیل در این بازی خانگی برابر پرسپولیس خواهد بود.

ایساک لیحاجی

مهاجم جوان و ۲۱ ساله قطری‌ها که محصول باشگاه لیل است فصصل گذشته لباس ساندرلند انگلیس را بر تن داشت و بعد از اتمام قراردادش با این تیم بریتانیایی راهی قطر شد تا شاگرد هرنان کرسپو در الدحیل شود. وی در ۷ بازی که برای این تیم قطری به میدان رفته است موفق به زدن دو گل شده و در کنار اولونگا زوج خط حمله این تیم در بازی با پرسپولیس خواهد بود.

کیم هاون موون

مدافع ۲۸ ساله تیم ملی کره جنوبی یکی دیگر از بازیکنان خارجی الدحیل است که در بازی با پرسپولیس در قلب خط دفاعی این تیم قرار خواهد گرفت. این بازیکن که ۲۶ بازی ملی در کارنامه خود دارد فصل گذشته در چونبوک موتورز توپ می‌زد و در فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا لباس الدحیل را برتن خواهد کرد.

ابراهیم بامبا

مدافع ۲۱ ساله و ایتالیایی الدحیل در تابستان امسال با قراردادی به ارزش ۹ میلیون یورو از تیم ویتوریا پرتغال راهی قطر شد تا شاگرد هرنان کرسپو در الدحیل باشد. این بازیکن از ابتدایی فصل تنها در سه بازی اخیر این تیم قطری به میدان رفته است و مشخص نیست آیا در بازی با پرسپولیس هم در ترکیب الدحیل قرار خواهد گرفت یا نه؟

گفتنی است ادمیلسون جونیور هافبک ۲۹ ساله و بلژیکی این تیم و ابراهیم دیالو مهاجم ۲۴ ساله و فرانسوی این تیم که از ساوتهمپون به این تیم پیوسته است دو ستاره دیگر الدحیل هستند که در بازی با پرسپولیس به دلیل مصدومیت این تیم را همراهی نمی‌کنند. لامز به ذکر است دیالو در ۳ بازی که با لباس الدحیل به میدان رفته است موفق به زدن ۲ گل و ثبت یک پاس گل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha