سه دانش آموز مصدوم حادثه رانندگی سرپل ذهاب کرمانشاه از بیمارستان مرخص شدند

قصرشیرین - ایرنا - معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش سرپل ذهاب گفت: سه نفر از دانش آموزانی که براثر سانحه برخورد سواری پراید در حوالی شهرک صنعتی این شهرستان بعد از ظهر امروز شنبه مصدوم و در بیمارستان بستری بودند، ترخیص شدند.

«احمد راستین» شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع طی سانحه رانندگی برخورد سواری پراید با یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ که منجر به فوت راننده پراید شد، چهار دانش آموز مصدوم شدند که با حضور نیروی اورژانس بلافاصله به بیمارستان شهدای سرپل ذهاب انتقال یافته و تا عصر امروز که پیگیر وضعیت این دانش آموزان بودیم، سه نفر از آن ها پس از مداوا با وضعیت مساعد از بیمارستان شهدای سرپل ذهاب مرخص شدند.

وی اظهار کرد: یکی از دانش آموزان که هوشیاری پایینی داشت با یک دستگاه آمبولانس برای ادامه روند درمان به بیمارستان اسلام آباد غرب منتقل شد و طبق گفته اولیای این مصدوم هم اکنون وضعیت خوب و پایداری دارد.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش سرپل ذهاب در ادامه با بیان اینکه دانش آموزان مصدوم در این حادثه در نوبت عصر در مقطع اول متوسطه مدرسه خوارزمی این شهرستان تحصیل می کنند، گفت: خودرو سواری پراید حامل دانش آموزان سرویس مدرسه نبوده و اساسا در سرپل ذهاب سرویسی که در قرارداد آموزش و پرورش این شهرستان برای انتقال و جابجایی دانش آموزان باشد، نداریم.

راستین ادامه داد: موضوع سرویس مدرسه بارها در جلسه شورای آموزش و پرورش و با حضور دستگاه های متولی متشکل از راهداری، نیروی انتظامی، شهرداری و فرمانداری پیگیری و مطرح شده اما با توجه به اینکه هیچ شرکت پیمانکاری دارای مجوز در سرپل ذهاب فعالیت نمی کند از این رو هیچ یک از سرویس مدارس طرف قرارداد با آموزش و پرورش، در این شهرستان فعالیت ندارد.

وی اضافه کرد: البته سرویس هایی که برای جابجایی دانش آموزان فعالیت و توسط شهرداری معرفی می شوند نیز باید به آموزش و پرورش مراجعه کرده و تایید شوند. با توجه به اینکه در ابتدای شروع سال تحصیلی هستیم ساماندهی این سرویس ها در دستور کار است ولی برخی خانواده ها با خودروهای آزادبر برای جابجایی فرزندانشان به مدارس توافق می کنند که آموزش و پرورش هیچ گونه تعهدی در قبال آنها ندارد.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری ۱۶ هزار و ۹۰۰ دانش آموز در ۱۹۳ واحد آموزشگاهی سرپل ذهاب تحصیل می کنند که از این تعداد حدود پنج هزار نفر را دانش آموزان روستایی شامل می شود.

برخورد ۲ دستگاه خودرو سواری در حوزه سرزمینی شهرستان سرپل ذهاب واقع در غرب استان کرمانشاه باعث جان باختن یک راننده و مصدوم شدن پنج نفر شد که در بین آنها چهار دانش آموز وجود دارد.

سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۱۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha