اجرای ۱۱ اثر در سومین روز جشنواره نمایش‌های آیینی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- سومین و آخرین روز اجراهای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در بخش " نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌های ملی و کارآواها" با اجرای ۱۱ نمایش در فرهنگسرای بروجن چهارمحال و بختیاری به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شامگاه شنبه فرهنگسرای بروجن، میزبان ۱۱ اثر هنرمندانی از نقاط مختلف کشور بود.

در روز پایانی اجراهای جشنواره، نمایش‌های "بیست چهل" به نویسندگی و کارگردانی سام مصطفایی، "تکمچی لر" به نویسندگی و کارگردانی سید رضی راستگویی از تبریز، نمایش "عروس خروس" به نویسندگی علیرضا فرید راد و کارگردانی حمیدرضا قزلباش از زنجان، "حنابندان" به نویسندگی و کارگردانی رضا فقیهی از تهران و نمایش "چاروادار" به نویسندگی محمدرضا جعفری و کارگردانی پویا کرمی از آستانه اشرفیه به اجرا درآمد.

همچنین در بخش نقالی داستان "رزم رستم و پولادوند" از سوی هنرمند نقال پویا بازرگان از کرمانشاه و روایت " حمل جنید کلمتی" توسط هنرمند ایرانشهری محمد دین دشتی اجرا شد.

داستان "بیژن و منیژه" با نقالی مهرداد کاووسی از تهران و نمایش "گردآفرید و گذر سیاوش" با هنرنمایی مهرسا جلیلوند از کرمانشاه و نمایش "رخ به رخ" از هنرمندان استان فارس و اثر نمایشی از کهکیلویه و بویراحمد دیگر نمایش‌های اجرا شده در سومین روز برگزاری جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری بود.

اجرای 11 اثر در سومین روز جشنواره نمایش‌های آیینی چهارمحال و بختیاری

در مجموع طی سه روز برگزاری این جشنواره از ششم تا هشتم مهر ماه ۲۷ اجرا از سوی هنرمندان توانمند کشور اجرا شد و آیین اختتامیه این رویداد بزرگ هنری کشور با معرفی آثار برتر در فرهنگسرای شهرکرد در نهم مهر ماه برگزار می‌شود.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با تمرکزدایی از تهران به میزبانی استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، گلستان، مرکزی و آذربایجان شرقی در مهر ماه امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha