اجرای ۹ نمایش در دومین روز جشنواره نمایش‌های آیینی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- قلعه تاریخی سردار اسعد بختیاری شهر جونقان چهارمحال و بختیاری در دومین روز برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در بخش "نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌های ملی و کارآواها"، صحنه اجرای ۹ نمایش شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز جمعه نمایش "رسم هیش" با هنرنمایی هنرمندانی از قشم به کارگردانی و نویسندگی ابوذر رحیمی شهواری به عنوان اجرای آغازین با حضور پرشور مردم شهرستان فارسان، یکی از سنت‌های خطه جنوب کشور را به اجرا گذاشت.

اجرای بعدی با عنوان "گردیه خواهر بهرام چوبین" با هنرنمایی بانوی نقال کرجی؛ پریسا سیمین مهر به نمایش گذاشته شد و سپس در قالب نمایشی دیگر با عنوان "نهام" به نویسندگی و کارگردانی علی سنامیری از جزیره خارک آیینی دیگر از این خطه ایران زمین را به اجرا گذاشت.

"اژدهاکشی سام" دیگر نمایش نقالی دومین روز از بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی به میزبانی شهر جونقان بود. "چمچه گلین" به نویسندگی حامدترابی از همدان، نمایش "آرش امروز" به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی رضا گله‌دار از خرمشهر از دیگر نمایش‌های اجرا شده در محوطه قلعه سردار مشروطه ایران بود.

"غریب‌نامه" با نقالی سما سیمرغی از مرند، "فاتح خیبر" با نقالی آرمین عیسی‌آبادی از تهران و "فریدون، قصه پسرانش" با نقالی کیمیا یعقوبی از دیگر اجراهای نقالی هنرمندان راه‌یافته به جشنواره بود که با هنرنمایی هنرمندان به مرحله اجرا گذاشته شد.

در روز نخست این جشنواره نیز هشت اجرا به نمایش گذاشته و در روز سوم نیز ۹ اجرای دیگر از هنرمندان کشور در فرهنگسرای بروجن اجرا خواهد شد.

آیین اختتامیه این جشنواره نهم مهر با معرفی آثار و هنرمندان برتر در شهرکرد برگزار می‌شود.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با تمرکزدایی از تهران به میزبانی استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، گلستان، مرکزی و آذربایجان شرقی در مهر ماه امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha