دورهمی اهالی هنر هفتم در کرمان به بهانه جشن سینمای مهر ایران

کرمان - ایرنا - آیین جشن سینمای مهر ایران در استان کرمان شنبه شب با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و اهالی هنر سینما در محل باغ فتح آباد کرمان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، باغ تاریخی و زیبای فتح آباد شهر کرمان در خنکای شب های پاییزی میزبان دورهمی گرم تعدادی از مسئولان حوزه فرهنگ و هنر و فعالان و هنرمندان هنر هفتم (سینما) استان کرمان بود تا علاوه بر تازه کردن دیدارها، جمعی از دست اندرکاران فعال سینمای استان در یک سال گذشته تقدیر شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این آیین گفت: حوزه سینما بزرگ، پرخرج و توانایی‌های ما محدود است و هنرمندان توقع زیادی دارند، هر چند ما یک خانواده هستیم.

محسن روحی افزود: بودجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان برای کمک به برگزاری تمامی فعالیت‌های هنری و فرهنگی در استان، با توجه به گستردگی و تعداد زیاد شهرستان‌های استان اختصاص ناچیز است.

وی اظهار کرد: تلاش داریم فضای فرهنگی و هنری استان کرمان با همکاری سایر دستگاه‌ها رونق داشته باشد؛ برای مثال هر دستگاه می‌تواند موضوع‌های مرتبط با کار خود را از طریق هنر و فرهنگ به جامعه بیان کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه مردم در گرمی فضای سینمایی و هنری موثر هستند، تاکید کرد: آمار سینما رفتن مردم کرمان کم است و باید آسیب شناسی کنیم که شاید یک دلیل آن، نبود سینمای مدرن است.

وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت سینما در استان کرمان باید راه حل پیدا کرد، البته برخی اقدام‌ها و هم‌اندیشی ها برای کمک به سینما و هنرمندان آن انجام شده است.

روحی با اشاره به توسعه و ساخت سالن‌های سینما در استان کرمان تصریح کرد: اگر در سال‌های گذشته اقدام‌هایی در ساخت سالن‌های سینما انجام شده بود دچار عقب ماندگی نمی‌شدیم.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از مشکلات حوزه هتر باید ریشه ای حل شود؛ به طور مثال در برنامه ششم توسعه یک درصد از سود معادن و صنایع به حوزه فرهنگ و هنر می توانست اختصاص پیدا کند که با پیشنهادی که از جانب کرمان شده در برنامه هفتم توسعه به صورت تکلیفی باید این اعتبار تخصیص پیدا کند که در صورت تحقق، چند برابر اعتبارات حوزه فرهنگ و ارشاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: سعی کردیم با تفاهم‌نامه امضا شده با وزارت نفت چهار میلیارد ریال به صورت مشترک به فیلم های مستند کمک کنیم.

به گزارش ایرنا، آیین دومین جشن سینمای مهر ایران در کرمان همراه با اجرای برنامه های هتری، گفت و گو با یکی از بازیگران جوان سینمای کرمان و غیره همراه بود.

همچنین در این آیین مسعود محمدی در بخش تدریس، علی‌اکبر دامغانی در بخش موسسه برتر، حسین مومنی شهردار ریحانشهر به دلیل تکمیل سینمای این شهر، مریم میرحسینی در بخش گریم، فاطمه درویش‌نژاد و زهرا مرادی در بخش بازیگری، مجید حسینی در بخش صدابرداری، علیرضا نجیب‌زاده در بخش تصویربرداری، حسن بابایی در بخش تدوین، امیر عسکری در بخش مستندسازی، امیر پذیرفته در بخش فیلمسازی تقدیر شدند و تقدیر ویژه این جشن نیز از عباس بلوچی انجام شد.

دورهمی اهالی هنر هفتم در کرمان به بهانه جشن سینمای مهر ایران

دومین جشن ملی مهر سینمای ایران به دبیری قادر آشنا و زیر نظر معاونت مطالعات و فناوری سینمایی از ۲۶ شهریور تا ۱۰ مهرماه در استان‌ها و ۱۴ مهرماه در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha