جانباختگان حوادث ترافیکی در ساوه و زرندیه ۱۳ درصد افزایش یافت

ساوه - ایرنا – رییس اورژانس و مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی ساوه گفت: در نیمه اول امسال تعداد جانباختگان حوادث ترافیکی جاده‌ای شهرستان‌های ساوه و زرندیه نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۳ درصد افزایش یافته است.

«بهرام صیدی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در جاده‌ها و آزاد راه‌های استحفاظی این مرکز امسال، ۶۷ نفر به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۵۱ نفر بود.

وی اضافه کرد: در نیمه اول امسال ۱۲ هزار و ۵۹۱ تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ ساوه گرفته شده که ۹ هزار و ۳۷ مورد از این تعداد تماس‌ها منجر به اعزام آمبولانس جهت امدادرسانی شده است.

صیدی گفت: از کل ماموریت‌های انجام شده در این مدت، سه هزار و ۲۰۳ مورد مربوط به حوادث ترافیکی است که یک‌هزار و ۷۹۳ مورد از آنها در جاده‌ها و آزاد راه‌های برون شهری انجام شده است.

رییس اورژانس افزود: در طی این امدادرسانی‌ها، چهار هزار و ۱۵۴ تَن از مصدومان ترافیکی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی دریافت کرده‌اند و سه‌هزار و ۲۵۸ تن از این مصدومان جهت ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

صیدی با بیان اینکه اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی ساوه با ۲۱ پایگاه اورژانس در قالب ۲۱ تیم عملیاتی فعالیت می‌کند، افزود: افزایش ظرفیت پایگاه‌های اورژانس در سال‌های گذشته نقطه عطف این خدمت رسانی است.

وی اظهار داشت: تا پایان سال جاری ۲ پایگاه اورژانس شهری به ظرفیت پایگاه‌های شهری ساوه افزوده می‌شود تا با افزایش این زیرساخت‌ها ضمن پوشش بهتر حوزه پیش بیمارستانی در شهر ساوه، شاهد افزایش کیفی خدمات پیش بیمارستانی در این شهر  باشیم.

اورژانس و مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ساوه ،جمعیت ۴۰۰ هزار نفری را در شهرستان‌های ساوه و زرندیه تحت پوشش دارد.

آزاد راه‌های تهران - ساوه – همدان، تهران - ساوه – سلفچگان، جاده‌های قدیم تهران - ساوه – همدان، ساوه – بوئین زهرا و مسیرهای فرعی و روستایی دیگر از جمله مناطق تحت پوشش این مرکز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha