۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85244308
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار عضو کنست درباره جنگ بین صهیونیست‌های دینی و سکولار

تهران-ایرنا- یک عضو حریدی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی درباره وقوع جنگ بین صهیونیست‌های دینی-حریدی و چپ‌گرایان سکولار هشدار داد.

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «موشه گافنی» عضو حزب حریدی «اتحاد یهودیت توراتی» با اشاره به حمله چپ‌گرایان سکولار به مراسم صهیونیست های دینی و حریدی در میدان «دیزنگوف» تل آویو در عید «یوم کیپور» اعلام کرد: معترضان دنبال جنگ مذهبی هستند.

وی خطاب به صهیونیست های سکولار و چپ‌گرا گفت: شما دنبال تغییرات قضائی یا هیچ چیز دیگری نیستید، آنچه ما در روز «یوم‌کیپور» در تل آویو دیدیم ثابت کرد که شما دنبال جنگ مذهبی علیه ما هستید.

به گزارش ایرنا، معترضان چپ‌گرا که به نحوه برگزاری مراسم «یوم کیپور» در میدان «دیزنگوف» تل آویو اعتراض داشتند در این روز که از اعیاد یهودی است با صهیونیست های دینی و حریدی درگیر شدند که با دخالت پلیس اسراییل به خشونت کشیده شد.

بازداشت یکی از معترضان چپ‌گرا توسط پلیس رژیم صهیونیستی، منجر به درگیری نیروهای امنیتی و معترضان و تجمع چپ‌گراها مقابل مقر پلیس شد.

سرزمین های اشغالی در بیش از هشت ماه گذشته و از زمان روی کار آمدن کابینه افراطی نتانیاهو، صحنه ناآرامی های گسترده می باشد. تمام موضوعاتی که صهیونیسم جهانی از آن برای ایجاد اتحاد بین گروه های مختلف قومی، مذهبی و نژادی در سرزمین های اشغالی استفاده می کرد، اکنون به موضوعی برای اختلاف تبدیل شده است.

تا پیش از این مراسم عید یهودی از جمله مراسماتی بود که صهیونیست‌ها از آن به عنوان نماد وحدت یاد می کردند، اما اکنون به مظهر اختلاف بین آنها تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha