فعال سیاسی عراق: بیش از ۵۰۰ داعشی در مدت ۳ ماه در اردوگاه الهول سوریه ناپدید شده‌اند

بغداد - ایرنا - یک فعال سیاسی و عضو ائتلاف چارچوب هماهنگی عراق گفت: در مدت سه ماه گذشته بیش از ۵۰۰ داعشی در اردوگاه الهول سوریه ناپدید شده اند.

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا «جبار عودة» از رهبران ائتلاف چارچوب هماهنگی عراق در گفت وگو با خبرگزاری المعلومه اظهار داشت: از نظر ما اردوگاه الهول سوریه تهدیدی مستقیم برای امنیت عراق است و دولت آمریکا بطور مستقیم مسئول ایجاد بزرگترین کانون تنش در خاورمیانه و جهان جایی که حدود ۲۰ هزار تروریست و خانواده های آنها در یک منطقه جغرافیای نزدیک مرز عراق (در سوریه) نگهداری می شوند، است.

وی با اشاره به اینکه طی برنامه های طراحی شده بارها برخی از تروریست ها از زندان هایی که تحت نظارت ارتش آمریکا کنترل می شود، گریخته اند، افزود: در سه ماه گذشته بیش از ۵۰۰ داعشی از جمله فرماندهان آنها در شرایطی مرموز از اردوگاه الهول سوریه ناپدید شده اند.

به گفته عضو ائتلاف چارچوب هماهنگی عراق، افزایش تامین امنیت مرز عراق با سوریه بهترین راه برای جلوگیری از هرگونه تنش و بستن راه تلاش برای تکرار فعالیت متخلفانی است که از طریق دروازه الهول دست به این اقدامات می زنند.

وی افزود: اردوگاه الهول سوریه برای کشورهای منطقه عربی به ویژه با حضور تعداد زیادی از خانواده‌های تروریست های داعشی از ملیت‌های مختلف از جمله خارجی‌ها، نگران کنننده است.

پس از شکست گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه در سال ۱۳۹۶ توسط رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، اردوگاه الهول توسط آمریکا برای نگهداری و استفاده از بازماندگان داعش و خانواده های آنها برای انجام مقاصد شوم یانکی ها در منطقه ایجاد شد.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرق سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد و تروریست های آمریکایی هر از چندگاهی اقدام به جابجایی همقطاران داعشی خود از سوریه به عراق و بالعکس می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha