۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85244586
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الحاق ۱۳۰۰ هکتار زمین به محدوده ۱۲ شهر خوزستان برای پشتیبانی از نهضت ملی مسکن

اهواز - ایرنا - معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از الحاق حدود یک هزار و ۳۰۰ هکتار زمین به محدوده ۱۲ شهر استان با هدف پشتیبانی و حمایت از نهضت ملی مسکن خبر داد.

شبنم کوچک‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: طرح نهضت ملی مسکن مهمترین طرح دولت برای تامین مسکن مردم بوده به همین دلیل اجرای این طرح ملی، مهمترین برنامه راه و شهرسازی استان به شمار می‌رود.

وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین است که بخشی از این کار از طریق الحاق زمین به محدوده شهرها انجام می شود.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در حال حاضر حدود ۹۵۰ هکتار زمین برای الحاق به محدوده شهرها مدنظر بوده که در حال طی کردن مراحل قانونی است.

وی با اشاره به اینکه تمام اقدامات مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در این معاونت انجام می‌شود، افزود: تا به امروز حدود ۴۰۰ هکتار زمین در کمیسیون ماده پنج استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تغییر کاربری داده شده است.

کوچک پور بیان کرد: در تمامی مراحل، نکات فنی لحاظ شده و جلسات کارشناسی متعددی برای آنها برگزار شده است.

وی بیان کرد: از اولویت‌های ما در حوزه معماری و شهرسازی تهیه طرح‌های تفصیلی برای اکثر شهرهای استان است.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در سال‌های اخیر قرارداد تهیه طرح‌های تفصیلی برای اکثر شهرهای استان منعقد شده و به گونه ای برنامه‌ریزی بعمل آمده است که تا یکی، ۲ سال آینده تمامی شهرهای استان ‌که مشمول تهیه طرح تفصیلی هستند از این طرح برخوردار شوند.

به گزارش ایرنا سهم استان از طرح نهضت ملی مسکن، ۲۸۲ هزار واحد بوده که باید در قالب مسکن حمایتی، خودمالکی، بافت فرسوده و مسکن روستایی در طول چهار سال ( تا سال ۱۴۰۴) ساخته شود.

۵۰ درصد از سهم استان در طرح نهضت ملی، مربوط به مسکن حمایتی است به گونه‌ای که دولت زمین لازم را به صورت رایگان و اجاره ۹۹ ساله در اختیار قرار می‌دهد و بخشی از هزینه‌های ساخت توسط متقاضی و بخش دیگر از طریق دریافت تسهیلات انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha