«شهرک» جایزه ویژه هیئت داوران «تریپولی» لبنان را کسب کرد

تهران- ایرنا- فیلم سینمایی «شهرک» به نویسندگی و کارگردانی علی حضرتی جایزه ویژه هیئت داوران دهمین دوره فستیوال تریپولی لبنان، را از آن خود کرد.

به گزارش ایرنا از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم سینمایی «شهرک» به نویسندگی و کارگردانی علی حضرتی و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی در نخستین حضور بین‌المللی خود توانست جایزه ویژه هیئت داوران دهمین دوره فستیوال تریپولی لبنان، را از آن خود کند.

این فستیوال که یکی از مهمترین رویدادهای سینمایی کشور لبنان است از ۲۱ تا ۲۹ سپتامبر (۳۰شهریور تا هفتم مهر) در لبنان برگزار شد و آثاری از کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، فرانسه، تایلند، مصر، تونس و...در آن به رقابت پرداختند.

پخش بین‌الملل فیلم سینمایی «شهرک» به عهده کمپانی DreamLab Films به مدیریت نسرین میرشب است.

ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاویدنیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور در این فیلم حضور دارند.

«شهرک» فضایی متفاوت، عاشقانه، رازآلود و معمایی را مدنظر قرار داده و داستان نوید فلاحتی، جوان علاقمند به بازیگری را روایت می‌کند که در تست یک فیلم سینمایی بزرگ قبول می‌شود و برای پیوستن به این پروژه و رسیدن به آرزوی دیرینه خود یعنی بازیگر شدن، باید شرایط ویژه و تمرین‌های روحی و روانی گروه بازیگران در شهرکی ایزوله شده را بپذیرد.

«هتل» صدرنشین تازه اکران سینماها

فیلم سینمایی «هتل» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی محمد شایسته که از پنجم مهرماه اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است، توانست از همان روز نخست به صدر فروش روزانه سینماها برسد و در اکران افتتاحیه خود، رکورد تازه ای در جذب مخاطب و فروش رقم بزند.

این فیلم سینمایی تاکنون و با گذشت چهار روز از آغاز اکران، توانسته ۹۰ هزار تماشاگر را به سینماها بکشاند و به مرز فروش پنج میلیارد تومان برسد. این پرفروش‌ترین افتتاحیه تاریخ گیشه سینمای ایران محسوب می‌شود.

«شهرک» جایزه ویژه هیئت داوران «تریپولی» لبنان را کسب کرد

«هتل» که در ادامه موفقیت مسعود اطیابی پس از فیلم‌های «تگزاس»، «دینامیت»، «انفرادی» و «بخارست» راهی سینماها شده است؛ روایت یک هتل پرماجرا و مهمان‌های ناخوانده‌اش است که پس از ورود دو مرد و چهار زن، موقعیت‌های چالش برانگیزی را رقم می‌زند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم؟!…»

پژمان جمشیدی و محسن کیایی زوج اصلی این فیلم را تشکیل می‌دهند و ریما رامین‌فر، صدف اسپهبدی، مه‌لقا باقری، غلامرضا نیکخواه، مریم وحیدزاده، فرزانه قاسم‌زاده، جواد پولاد و سام نوری نیز در آن نقش آفرینی می‌کنند. «هتل» توسط پخش شایسته فیلم در سینماها اکران می شود.

«قلب تپنده خاورمیانه» آماده نمایش شد

مستند سینمایی «قلب تپنده خاورمیانه» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی راما نامی آماده نمایش شد. ساخت این مستند کوتاه ۱۸ دقیقه‌ای در امارات به پایان رسید.

نامی در این مستند بر اساس پژوهش و مختصات مطالعاتی تلاش کرده زوایای مختلف دبی را به تصویر بکشد.

این مستند برای حضور در جشنواره‌های جهانی آماده شده است.

دیگر عوامل این اثر عبارتند از: دستیار اول کارگردان صالح صارمی، فیلمبردار: مجتبی سعادت، صداگذار: حسین خلج، تدوین: مهدی جاویدی، جانشین تهیه‌کننده: گلناز سادات میرترابی، مشاور کارگردان: سولماز اعتماد و مهدی جاویدی، تدوین: مهدی جاویدی، تحقیقات تکمیلی و آرشیو: علی رستم آبادی، مدیر تولید: مینا تبریزی، پژوهش: راما نامی، سولماز اعتماد، مهدی جاویدی، علی رستم آبادی، گلناز سادات میرترابی، بخش بین‌الملل: سولماز اعتماد.

«شهرک» جایزه ویژه هیئت داوران «تریپولی» لبنان را کسب کرد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha