۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۲
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85244849
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردوغان: تروریست‌ها را در مخفیگاه‌های خود هدف قرار خواهیم داد

تهران-ایرنا- رییس جمهور ترکیه در واکنش به انفجار تروریستی امروز آنکارا تاکید کرد که تروریست‌ها امروز شکست خورده‌اند و ما آنها را در داخل مخفیگاه‌ها و خانه‌های خود هدف قرار خواهیم داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه الجزیره، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه درباره انفجار تروریستی امروز در آنکارا گفت: تروریست‌ها امروز شکست خورده‌اند و همیشه در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند بود. قدرت‌های بزرگ سازمان‌های تروریستی را بر ما تحمیل کردند و ما توانستیم آنها را از بین ببریم.

اردوغان در این باره به اقدامات این کشور در شمال سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: ما خطرات عمده مربوط به تروریسم را در داخل و خارج از کشور از بین برده‌ایم و برای حفظ امنیت کشورمان در مرزهای جنوبی ترکیه حصار امنیتی ایجاد کرده‌ایم و تروریست‌ها را در مخفیگاه‌ها و خانه‌های خودشان هدف قرار می‌دهیم. ما به سازمان گولن و دیگر سازمان‌های تروریستی مشابه اجازه نمی دهیم که دوباره فعالیت خود را ازسر بگیرند.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: همانطور که شهروندان ما با دستان خالی بیرون آمدند و کودتا را خنثی کردند، بار دیگر بیرون خواهند آمد و تروریسم را شکست خواهند داد.

رئیس پارلمان ترکیه نیز در جریان این نشت درباره انفجار تروریستی امروز آنکارا گفت: ترکیه هرگز و به هیچ وجه تسلیم تروریسم نخواهد شد.

وی افزود: بدون تردید، حمله تروریستی در آنکارا در تاریخ اول اکتبر تصادفی نیست، تعمدی و معنادار است.

رئیس پارلمان ترکیه اضافه کرد: پارلمان ترکیه محل مباحثه در خصوص تدوین قانون اساسی جدید است. مجلس رهبری این روند را بر عهده خواهد داشت.

دعوت از تمامی احزاب ترکیه برای تدوین قانون اساسی جدید

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کشور ما با موانع زیادی روبه‌رو شد و در معرض کودتا قرار گرفت اما موفق شدیم با آنها مقابله کنیم. ما فرصت بسیار خوبی داریم تا ترکیه را به سمت تدوین یک قانون اساسی مدنی جدید سوق دهیم.

رئیس جمهور ترکیه افزود: فرصت بسیار خوبی برای تحقق این هدف و خلاص شدن از خلأهای قانون اساسی فعلی داریم. ما می‌خواهیم از میراث کودتا خلاص شویم و هر شهروند ترکیه خود را در قانون اساسی جدیدی که می‌خواهیم تهیه کنیم، حاضر ببیند.

اردوغان همچنین تصریح کرد: ما از همه احزاب و اقشار سیاسی می‌خواهیم در تدوین قانون اساسی جدید کشور مشارکت کنند. قانون اساسی ترکیه بیش از بیست بار اصلاح شد؛ این اصلاحات قانون اساسی را بی‌فایده و بی‌حاصل کرد.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش به جنگ میان روسیه و اوکراین و پیامدهای جهانی آن پرداخت و در این باره تاکید کرد: جنگ روسیه و اوکراین باعث ایجاد مشکلات اقتصادی در سراسر جهان شد.

مخالفتی با لغو پروژه عضویت در اتحادیه اروپا نداریم

اردوغان همچنین درباره پرونده پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا نیز تاکید کرد: رفتار اتحادیه اروپا در قبال کشورمان ناعادلانه است و با وجود عمل کردن ما به تعهداتمان، اما اتحادیه به وعده‌های خود عمل نکرده است.

وی تصریح کرد: اتحادیه اروپا با ما مغرضانه رفتار می‌کند نه بی‌طرفانه و ما از این به بعد منتظر آن نخواهیم ماند.

اردوغان همچنین در این باره اضافه کرد: برای عضویت در اتحادیه اروپا امتیازی نخواهیم داد و اگر تصمیم به لغو پروژه عضویت ما بگیرند، مخالفتی نداریم.

رئیس جمهور ترکیه درباره تحولات اخیر در منطقه قره باغ نیز اظهار داشت: حقوق به صاحبان آن در آذربایجان بازگشته است و ما خدا را شکر می‌کنیم.

اردوغان همچنین در مقابل نمایندگان پارلمان کشورش اظهار داشت: با وجود خیانت‌ها و محاسبات تنگ نظرانه، مردم ترکیه به پارلمان خود اطمینان دارند و تنها میراثی که به نسل‌های آینده خواهیم داد، این پارلمان با تنوع و تجربه دموکراتیک است.

وی گفت: دولت، کشور را با موفقیت و بر اساس استانداردهای بین المللی اداره می‌کند؛ استانداردها و معیارهایی که ترکیه را در ردیف کشورهای بزرگ قرار می‌دهد. ترکیه با پشت سر گذاشتن یک قرن، به عنوان یک کشور به اوج قدرت خود رسیده است و اهداف زیادی وجود دارد که باید به آنها دست یابیم.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین خاطرنشان کرد: ما دست یاری خود را به سوی همه ستمدیدگان در سراسر جهان دراز خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha