۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۹
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85245013
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: تدوین نقشه راه گردشگری همدان ضروری است+فیلم

همدان - ایرنا - استاندار همدان با تاکید بر اینکه اقتصاد استان باید حول محور گردشگری باشد و در این رابطه نیازمند برنامه ریزی هستیم، گفت: براین اساس تهیه و تدوین نقشه راه گردشگری همدان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد یکشنبه شب در همایش بزرگداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری افزود: بدون بهره مندی از نقشه راه نمی توانیم به اهداف ترسیم خود در گردشگری دست پیدا کنیم.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: مایه مباهات ماست که در چنین استان زیبا و با تاریخ کهن زندگی می کنیم که صاحب میراث فرهنگی گرانبهایی است.

وی به دیدار اعضای کنگره هشت هزار شهید همدان با مقام معظم رهبری در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: معظم له در این دیدار به تاریخ کهن همدان اشاره داشتند و این دیار را دارای یک فرهنگ با عظمت دانستند که در طول فرازهای مختلف تاریخ و همچنین پس از انقلاب به ویژه دوران هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیده است.

استاندار همدان با بیان اینکه این استان دارای بیش از ۱۹۰۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی است که نشانگر ظرفیت های بالای گردشگری و میراث فرهنگی این استان است،افزود: خیلی از ظرفیت های حوزه گردشگری در همدان هنوز فعال نشده است که در این رابطه باید با جدیت تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: ۹۰۰ روستا در استان همدان وجود دارد که خیلی از آنها قابلیت جذب گردشگر را دارد و باید با کمک جوامع محلی و مسوولان این ظرفیت مورد استفاده قرار بگیرد.

قاسمی فرزاد، غار علیصدر و تپه های باستانی هگمتانه را ۲ بال پرقدرت گردشگری همدان یاد کرد که در کمتر جایی نظیر آن وجود دارد و افزود: در سالیان گذشته گروهی از محققان شهرهای گردشگری کشور را مورد بررسی قرار دادند و پس از بازدید از چند شهر مطرح در این زمینه در نهایت به همدان سفر کردند. جمع بندی این افراد این بود که همدان بهترین نقطه و شهر از حیث گردشگری است بنابراین ظرفیت های گردشگری این استان و شهر را نباید دست کم بگیریم.

نماینده عالی دولت در استان همدان گفت: این شهر پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است و نمادی از تاریخ در دوره مادها و هخامنشیان به شمار می رود و از این دوران قدیمی تاکنون سرزندگی خود را حفظ کرده است.

گردشگری باید به محور اقتصاد همدان تبدیل شود

وی با تاکید بر اینکه گردشگری باید محور اقتصاد همدان باشد،افزود: سال ها محور اقتصاد این استان مبتنی بر کشاورزی بود و طی ۷۰ تا ۸۰ سال اخیر فشار زیادی به سفره های زیرزمینی وارد شده است. با کمبود آب و معضل فروچاله ها باید گردشگری را به عنوان محور اقتصاد استان قرار داد و کشاورزی را نیز مبتنی بر الگوی کشت و کشت گیاهان کم آب بر و صنایع را نیز مبتنی بر توسعه صنایع دانش بنیان و با فناوری بالا پیش برد.

قاسمی فرزاد گفت: همدان دارای ۲ شهر جهانی سفال و منبت (لالجین و ملایر) است و در جای جای این استان طبیعت زیبا و سحرانگیزی وجود دارد که باید قدر آنها را دانسته و حفظ شان کنیم و بهره مناسب از آنها ببریم.

استاندار همدان در ادامه خطاب به فعالان صنعت گردشگری این استان گفت: دولت در حوزه گردشگری نقش پشتیبان را ایفا می کند و باید شاهد ورود جدی تر بخش خصوصی و مشارکت مردمی برای تقویت این بخش باشیم.

قاسمی فرزاد در ادامه خواستار توجه دفاتر گردشگری و راهنمایان این حوزه برای معرفی هرچه بیشتر همدان و کمک به جذب گردشگر به این استان شد.

وی در ادامه با قدردانی از دستگاه های مختلف خدمات رسان و شهرداری همدان و سایر نهادها که در حوزه پرونده ثبت جهانی هگمتانه تلاش و همکاری داشتند،گفت: دست پاکبان ها را برای تلاش شان در جهت تنظیف و پاکیزگی شهر همدان می بوسم و امیدواریم این انسجام برای داشتن شهری با نشاط و پاکیزه همچنان حفظ شود.

در این مراسم همچنین تفاهم نامه ای میان اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و منابع طبیعی و آبخیزداری همدان در راستای کمک به تقویت گردشگری و تسهیل در حوزه سرمایه گذاری در این حوزه منعقد شد.

در پایان نیز از فعالان گردشگری و دست اندرکاران تقویت این بخش در استان همدان با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha