۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۰
کد خبرنگار: 3099
کد خبر: 85245363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تماس تلفنی رئیس امارات با اردوغان برای محکومیت حمله تروریستی در آنکارا

تهران- ایرنا- رئیس امارات در تماس تلفنی با رئیس جمهوری ترکیه، بر همبستگی کشورش با ملت و دولت ترکیه در حادثه تروریستی روز گذشته در آنکارا تأکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، «محمد بن زاید» در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، با آرزوی شفای عاجل آسیب دیدگان حمله تروریستی روز گذشته در این کشور، آن را محکوم کرد.

وی بر مخالفت امارات با هرگونه خشونت و تروریسم و محکوم کردن آن و ضرورت هم‌بستگی کشورهای جهان در مبارزه با همه انواع تروریسم که امنیت و ثبات ملت‌ها را هدف قرار می‌دهد، تأکید کرد.

رییس امارات همچنین برای دولت و ملت ترکیه آرزوی امنیت و ثبات و سلامت کرد.

رئیس جمهور ترکیه نیز ضمن قدردانی از همبستگی رئیس امارات، بر استواری روابط دو کشور تأکید کرد.

پیش از آن وزارت خارجه امارات حمله تروریستی به ساختمان اداره امنیت عمومی وزارت کشور ترکیه را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه امارات آمده که این کشور با ملت و دولت ترکیه در این حادثه اعلام هم‌بستگی و این‌گونه اقدامات جنایتکارانه را به شدت محکوم می‌کند.

صبح روز یکشنبه یک حمله تروریستی در نزدیکی ساختمان وزارت کشور ترکیه در مرکز آنکارا رخ داد، دو مهاجم قصد داشتند مجاور مقر پلیس و در نزدیکی پارلمان بمب‌گذاری کنند.

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که یک حمله تروریستی علیه وزارت کشور رخ داده که خنثی شده است. «علی یرلی کایا» وزیر کشور ترکیه با تأکید بر تروریستی بودن این انفجار گفت: «در حدود ساعت ۱۰:۰۰ به وقت تهران، دو تروریست، خودرویی را به مقابل درب ورودی اداره کل امنیت وزارت امور کشور راندند تا بمبی را منفجر کنند. یکی از تروریست‌ها خود را منفجرکرد و حمله دومی خنثی شد».

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha