۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85245494
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

غوغای "آذرنگ" در هانگژو؛ کوراشکاران خراسان‌شمالی سنگ تمام گذاشتند

بجنورد- ایرنا- دشت چهارمین طلای ایران در هانگژو توسط "صادق آذرنگ" در وزن منفی ۹۰ کیلوگرم کوراش جدای از بازگشت امید به کاروان ورزشی بار دیگر عنوان شاگرد اولی کلاس کوراش خراسان شمالی را اثبات کرد.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی پایتخت کوراش است و همواره برای حفظ این عنوان و افتخار آفرینی کشور ورزشکارانش سنگ تمام می گذارند.

این ورزشکاران بی ادعا کسب افتخار و عزت برای کشور را اولویت خود می دانند و به دور از هر حاشیه ای همچنان به دنبال افتخار آفرینی در میادین جهانی و آسیایی هستند.

همین ۲ روز پیش بود که "مجید وحید بریمانلو" یکی از ۲ وزن اعزامی کوراش خراسان شمالی به هانگژو با کسب نشان نقره امید ها را برای کسب نشان خوش رنگ توسط آذرنگ دوچندان کرده بود که صادق نیز با حضوری مقتدرانه چهارمین طلا را برای کاروان ورزشی ایران در هانگژو دشت کرد.

کوراش کار وزن منفی ۹۰ کیلوگرم در ادامه پیکارهای روز پایانی مسابقات کوراش بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو در دیدار نخست خود به مصاف "کومار چائوهان" از هند رفت و ضمن برتری در این بازی راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

نماینده کوراش کشورمان در مرحله ما قبل فینال به مصاف "عطایف" از ترکمنستان رفت و با نمایشی زیبا ضمن ضربه فنی کردن حریف خود به ‌دیدار نهایی راه یافت.

آذرنگ در دیدار نهایی به مصاف “کیم” از کره‌جنوبی رفت و ضمن کسب برتری در این دیدار به نشان طلا این دسته وزنی دست یافت.

غوغای "آذرنگ" در هانگژو؛ کوراشکاران خراسان‌شمالی سنگ تمام گذاشتند

واکنش آذرنگ به غیبت حریف ازبک؛ آماده‌تر از این حرف‌ها بودم

ملی‌پوش کوراش ایران گفت: سطح مسابقات بالا بود ولی من آماده‌تر از این حرف‌ها بودم.

آذرنگ بعد از پیروزی مقابل «کیم» از کره‌جنوبی و تصاحب مدال طلای وزن منفی ۹۰ کیلوگرم مسابقات کوراش در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که توانستم این نشان خوش‌رنگ را برای کشور عزیزم کسب و برای لحظاتی دل مردم از جمله خانواده‌ام و مربی‌ام را شاد کنم.

وی ادامه داد: از تمام کسانی که در این مدت کنارم بودند و برایم زحمت زیادی کشیدند تشکر می‌کنم و امیدوارم با این نشان، ذره‌ای از خستگی را از تنشان در بیاورم.

آذرنگ گفت: حدود ۸ تا ۹ ماه در اردوهای تیم ملی بودیم. از مربی عزیزم، الیاس علی‌اکبری و مهدی چراغی مربی بدنساز تیم ملی ممنونم. علاوه بر کادر فنی باید از محمدرضا نصیری‌نژاد رئیس انجمن کوراش و کوروش خسرویار دبیر انجمن تشکر کنم. آنها در این مدت کنارمان بودند، به ما کمک زیادی کرده و تمام امکانات را فراهم کردند.

ملی‌پوش کوراش ایران تصریح کرد: خدا را شکر در شرایط سخت توانستیم آمادگی لازم را کسب کنیم. سطح مسابقات هم بالا بود ولی ما آماده‌تر از این حرف‌ها بودیم.

آذرنگ با اشاره به سؤال خبرنگاران خارجی مبنی بر اینکه او به دلیل نبود کوراش‌کار نامدار ازبکستانی موفق به کسب نشان طلا شده، گفت: در این مدت به قدری تمرین و تلاش کردیم که می‌توانستیم از پس پنج مسابقه سخت هم بربیاییم، باز هم خدا را شکر می‌کنم که امروز توانستم نشان طلا را کسب کنم.

‌وی در پایان یادآور شد: از خانواده عزیزم خیلی ممنونم که مرا از کودکی حمایت کردند. خوشحالم که توانستم آنها را شاد کنم.

"صادق آذرنگ" را بهتر بشناسیم

آذرنگ کوراشکاری است که همراه "مجید وحید بریمانلو" در دوازدهمین دوره رقابت‌های کوراش قهرمانی آسیا حضور داشت و نشان ارزشمند نقره کسب کرد.

وی در دور نخست این رقابت ها به مصاف "سارینچاوکتئو" از چین رفت و ضمن برتری مقابل این حریف قدرتمند راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

آذرنگ در این مرحله نیز "مظافروف" از قزاقستان را شکست داد و به نیمه‌نهایی صعود کرد.

وی در مرحله نیمه‌نهایی ضمن کسب برتری مقابل "ایشانمیرات اتایوف" از ترکمنستان راهی مرحله نهایی مسابقات کوراش قهرمانی آسیا شد تا با "میرزامرادف" ازبکستانی برای کسب نشان طلای این پیکارها دیدار کند.

غوغای "آذرنگ" در هانگژو؛ کوراشکاران خراسان‌شمالی سنگ تمام گذاشتند

آذرنگ در دیدار نهایی و در شرایطی که از حریف خود پیش بود در یک لحظه غافلگیر شد و نشان طلای این دسته وزنی را از دست داد و به نقره بسنده کرد.

رقابت‌های کوراش بازی‌های آسیایی هانگژو در ۲ وزن مردان با ترکیب "مجید وحید بریمانلو" و "صادق آزرنگ" به سرمربی گری "الیاس علی اکبری" در این رقابت‌ها حضور دارشتند.

استان خراسان شمالی ظرفیت ویژه ای در رشته کوراش دارد به گونه ای که با معرفی قهرمانان زیادی در میادین آسیایی و جهانی همواره عنوان دار پایتخت کوراش کشور است.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد.

این استان با ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۹ هیات ورزشی فعال است که ۱۹۷ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha