۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85245661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمله خاخام اعظم اسرائیل به صهیونیست های سکولار

۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبر: 85245661
حمله خاخام اعظم اسرائیل به صهیونیست های سکولار

تهران-ایرنا- خاخام اعظم یهودیان سفاردی با محکوم کردن اقدامات صهیونیست های سکولار در برهم زدن مراسم عید یهودی در سرزمین‌های اشغالی، سکولارها را «حسود» خطاب کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، «اسحاق یوسف» خاخام اعظم یهودیان سفاردی در سرزمین های اشغالی با محکوم کردن حمله صهیونیست های سکولار به مراسم صهیونیست های دینی در روز «یوم کیپور» اعلام کرد: (سکولارها) باید به دین یهودیت برگردانده شوند و دلیل تنفر آنها از ما حسادت است.

صهیونیست های سکولار که به تلاش کابینه راست‌گرای حاکم برای ترویج صهیونیسم دینی اعتراض دارند، مراسم عید یهودی موسوم به «یوم کیپور» را با حرکات اعتراضی مختل کردند.

بر هم زدن نحوه چینش صندلی ها، ایجاد درگیری، تمسخر، هو کردن و سر دادن شعارهای «مرگت باد»، «اینجا جای شما نیست» و «لعنت به شما» از جمله اقدامات صهیونیست های سکولار برای برهم زدن مراسم صهیونیست های دینی در روزهای عید یهودی بود.

با وجود برگزاری مراسم عید یهودی در مکان های عمومی مثل میدان ها و خیابان های اصلی در سال های گذشته، بسیاری از برگزارکنندگان این مراسم، امسال برای جلوگیری از ایجاد درگیری بین دینی‌ها و سکولارها،این مراسم را در مکان های بسته مثل پارکینگ های منازل و ساختمان های اداری برگزار کردند.

یک عضو حریدی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی نیز روز شنبه درباره وقوع جنگ بین صهیونیست‌های دینی- حریدی و چپ‌گرایان سکولار هشدار داد.

«موشه گافنی» عضو حزب حریدی «اتحاد یهودیت توراتی» با اشاره به حمله چپ‌گرایان سکولار به مراسم صهیونیست های دینی و حریدی در میدان «دیزنگوف» تل آویو در عید «یوم کیپور» اعلام کرد: معترضان دنبال جنگ مذهبی هستند.

وی خطاب به صهیونیست های سکولار و چپ‌گرا گفت: شما دنبال تغییرات قضائی یا هیچ چیز دیگری نیستید، آنچه ما در روز «یوم‌کیپور» در تل آویو دیدیم، ثابت کرد که شما دنبال جنگ مذهبی علیه ما هستید.

سرزمین های اشغالی در بیش از هشت ماه گذشته و از زمان روی کار آمدن کابینه افراطی «بنیامین نتانیاهو» صحنه ناآرامی های گسترده است. تمام موضوعاتی که صهیونیسم جهانی از آن برای ایجاد اتحاد بین گروه های مختلف قومی، مذهبی و نژادی در سرزمین های اشغالی استفاده می کرد، اکنون به موضوعی برای اختلاف تبدیل شده است.

تا پیش از این مراسم عید یهودی از جمله مراسمی بود که صهیونیست‌ها از آن به عنوان نماد وحدت یاد می کردند، اما اکنون به مظهر اختلاف بین آنها تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha