۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۹
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85245924
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار همدان: ثبت جهانی هگمتانه تحولی عظیم در صنعت گردشگری است

همدان- ایرنا- معاون امور اقتصادی استاندار همدان گفت: ثبت جهانی هگمتانه تحولی عظیم در توسعه صنعت گردشگری ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمجتبی حسینی روز دوشنبه در نشست شهراندیشی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با موضوع پرونده ثبت جهانی هگمتانه بیان کرد: موانع پرونده ثبت جهانی هگمتانه با پیگیری‌های استاندار همدان و همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی برداشته شده و اقدامی ماندگار به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: ارزیابان یونسکو از مراحل ثبت جهانی هگمتانه در همدان اعم از زیرساخت‌ها و عملیات اصلاح نواقص بازدید رضایت بخش داشتند و عزم همگانی برای استاندارد سازی‌های لازم صورت گرفته است.

حسینی با تاکید بر اینکه مراحل پس از ثبت جهانی هگمتانه بسیار حایز اهمیت است، گفت: اتفاق‌ها و اقدامات پس از ثبت جهانی بسیار حایز اهمیت است و البته استاندار همدان تدبیر لازم را اتخاذ کرده و هدف معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های گردشگری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز در این نشست گفت: ثبت جهانی هگمتانه به گستره ۱۰۰ هکتاری را تحت پوشش قرار داده و اولویت وزارت میراث فرهنگی است.

محسن معصوم علیزاده با قدردانی از استاندار همدان گفت: بودجه قابل توجه از سفر رییس جمهور به استان همدان برای اجرای عملیات‌های زیربنایی و استانداردسازی ثبت جهانی هگمتانه اختصاص یافت.

وی همکاری مطلوب شورا و شهرداری همدان در استانداردسازی‌های لازم در مسیر فرهنگی ثبت جهانی هگمتانه گفت: اختصاص سه هزار میلیارد ریال بودجه به این بخش نشان از رویکرد حمایتی و مثبت اعضای شورا و شهردار همدان در ترویج و رونق گردشگری است.

معصوم علیزاده خاطرنشان کرد: دستاوردها برای ثبت جهانی گردشگری نتیجه همگرایی و تعامل دستگاه‌های مختلف اجرایی به ویژه شورا و شهرداری است.

وی اقدام‌های ارزشمند دستگاه‌های خدمات رسان همچون گاز، برق، مخابرات و آب در پرونده ثبت جهانی هگمتانه را مورد تمجید قرار داد و گفت: اصناف در تشریح اهمیت این ثبت جهانی نزد بازاریان، حضور فعالانه عوامل انتظامی و سایر ارگان‌ها را در سرعت بخشیدن به این طرح بسیار موثر دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، بازتاب رسانه‌ای پرونده ثبت جهانی هگمتانه به ویژه در دوره حضور ارزیابان یونسکو را بسیار عالی برشمرد و گفت: نگاه جهانی به گردشگری همدان باعث رونق این صنعت می‌شود چرا که هیچ گونه کمبودی در این بخش نداریم و ظرفیت‌های بالقوه‌ای نهفته است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان جهانی شدن تپه هگمتانه را یک مطالبه جدی و حق پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دانست و گفت: این مهم گردشگری همدان را رونق و تحول می‌بخشد.

حمید بادامی اظهار داشت: ایجاد گذر گردشگری یکی از مهمترین برنامه‌های اجرایی در پرونده جهانی شدن هگمتانه است که به احیا و مرمت خانه‌های تاریخی، راسته بازارها و کاروانسراها خواهد شد

وی خاطرنشان کرد: همه اعضای شورا در حمایت از ثبت جهانی هگمتانه اتفاق نظر دارند و این نشان از توجه به حقوق شهروندان است.

وی خواستار تاسیس شرکت توسعه گردشگری در شهرداری همدان شد و اضافه کرد: مشابه این شرکت در شیراز و اصفهان ایجاد شده و دستاوردهای بسیار خوبی در توسعه و درآمدزایی گردشگری داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha