۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85246058
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: حضور مسئولان در سیل آستارا نمود عملی شعار دولت مردمی بود

آستارا- ایرنا- فرماندار آستارا گفت: حضور مسئولان در رده‌های مدیریتی مختلف در این شهرستان بلافاصله پس از وقوع سیل و پیگیری مستمر امور تا بازگشت به شرایط عادی، در عمل شعار دولت مردمی را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شهاب‌زاده روز دوشنبه در آیین معارفه مسئول جدید نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهرستان آستار به حادثه سیل و اقدامات و فعالیت‌های دولت سیزدهم برای مدیریت بحران اشاره داشت و تشریح کرد: اصحاب رسانه در جریان سیل اخیر همراه با مسئولان پای کار بودند و علاوه بر سایر مسائل، نسبت به پوشش نشست‌های هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان اقدام می‌کردند.

وی افزود: از زمان انتصاب به عنوان فرماندار آستارا اگرچه سه نشست مختلف با خبرنگاران داشتیم، اما مشغله‌های کاری موجب شد تا برنامه‌ها، مسائل و چالش‌ها را آنچنان که باید نتوانیم با مردم از طریق اصحاب رسانه درمیان بگذاریم و آن تعاملی که مورد نظر بوده، هنوز شکل نگرفته است.

فرماندار آستارا بیان کرد: برخلاف مسئولان که به دلیل مشغله کاری و لزوم پاسخگویی، بیشتر اوقات در پشت میز و یا در نشست‌ها ملزم به حضور هستند، خبرنگاران همواره از جمله مانند سیل اخیر کف میدان حضور دارند.

وی اضافه کرد: برای تصمیم‌گیری در مورد مسائل مختلف تنها به گزارش‌های رسمی اکتفا نمی‌شود و حضور در جمع مردم و بازدیدهای میدانی به طور حتم مورد توجه و جزو اولویت‌ها و برنامه‌ها است اما با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم، در حال حاضر بهترین کسانی که می‌توانند کمک کنند، فعالان عرصه رسانه و خبر هستند.

شهاب‌زاده عنوان کرد: البته در میان هر قشری عده‌ای هم مغرض وجود دارد، از جمله افرادی که تحت عنوان فعال رسانه‌ای اطلاعات گمراه کننده در مورد سیل آستارا منتشر کردند و برای نمونه می‌توان به آمار نادرست در مورد خسارت‌ها اشاره داشت.

وی ادامه داد: مورد دیگر مربوط به خبری حاوی اطلاعاتی مربوط به شرایط روز نخست وقوع سیل و انتشار آن حدود پنج روز بعد به عنوان شرایط حال حاضر آستارا بود، در حالی که در طول آن بازه زمانی نسبت به خدمات‌رسانی و پاکسازی محیط اقدام لازم صورت گرفته بود.

فرماندار آستارا با تاکید بر اینکه زمانی که مردم دچار مشکل می‌شوند، نیازمند همراهی و امیدبخشی هستند، گفت: این اقدام را از سوی برخی افراد در حالی شاهد بودیم که رئیس جمهور با وجود حضور در نیویورک برای سخنرانی در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از همانجا به وزیر کشور دستور رسیدگی به حادثه سیل آستارا را داد، در کمتر از چهار ساعت چند مدیرکل، کمتر از ۱۲ ساعت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و در کمتر از ۲۴ ساعت شخص استاندار در شهرستان حضور یافتند.

وی عنوان کرد: بارش ۳۲۵ میلی‌متر باران در کمتر از ۱۶ ساعت پدیده‌ای بی‌سابقه در ۱۰۰ سال گذشته بود اما حضور میدانی وزیران، معاونان وزیر، مدیران کل و مسئولان برای پیگیری مسائل نشان می‌دهد که این دولت در عمل پای کار و در کنار مردم است که انتظار می‌رود خدمات و فعالیت‌ها به خوبی بازتاب داده شود.

فرماندار آستارا افزود: از جمله می‌توان به شهردار آستارا اشاره کرد که جانباز ۷۰ درصد از ناحیه هر دوپا است و در جریان سیل اخیر هم‌پای سایر مسئولان در میدان حضور داشت اما مورد بی‌مهری عده‌ای قرار گرفت که صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و سایر فعالان رسانه‌ای در این شرایطی که عده‌ای در حال پمپاژ اطلاعات نادرست و ناامیدی در جامعه هستند، می‌توانند کمک کننده باشند.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان نیز در این مراسم گفت: انتظار می‌رود تعاملات و ارتباطات مجموعه دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها به‌ویژه فرمانداری با مجموعه ایرنا بیش از پیش ارتقا یابد.

فاطمه یوسفی افزود: یک بُعد از فعالیت‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی تبیین فعالیت‌ها و خدمات مجموعه دولت در کنار بازتاب مسائل، مشکلات و چالش‌ها از جمله برای اطلاع مسئولان در راستای برقراری تعاملی مثبت و مناسب در سطح شهرستان، استان و کشور است تا شرایط رو به بهبودی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به عملکرد ایرنا در جریان سیل اخیر آستارا، بیان کرد: این مجموعه به عنوان خبرگزاری رسمی کشور، با تهیه و انتشار بیش از ۳۵ خبر، گزارش، عکس و فیلم نسبت به بازتاب خدمات و کاستی‌ها فعالیت خیلی خوبی داشت و در ادامه راه نیز ایرنا تمام قد در کنار مجموعه دولت و مردم خواهد ایستاد.

"کریم سخاوت" در ادامه این آیین به عنوان سرپرست نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهرستان آستارا معارفه شد.

ایرنا که به عنوان خبرگزاری رسمی کشور از سال ۱۳۱۳ در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کند، تا سال ۱۳۶۰ «خبرگزاری پارس» نام داشت اما پس از آن، با مصوبه مجلس شورای اسلامی به «خبرگزاری جمهوری اسلامی» تغییر نام داد.

این خبرگزاری که بر اساس حروف اختصاری نام خود به زبان انگلیسی (Islamic Republic News Agency)، با عنوان «ایرنا (IRNA)» نیز شهرت دارد، اکنون در ۳۱ مرکز استان و ۲۴ شهرستان کشور دارای نمایندگی مصوب سازمان اداری و استخدامی کشور است و در ۴۲۸ شهرستان دیگر با استفاده از خبرنگاران آزاد، نسبت به پوشش رویدادهای خبری اقدام می‌کند.

نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در آستارا از دهه ۷۰ مسئولیت پوشش رویدادهای خبری شهرستان‌های آستارا و تالش را برعهده دارد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر، در غربی‌ترین نقطه گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha