گردهمایی امامان جمعه و جماعات غرب کرمانشاه در سرپل ذهاب برگزار شد

قصرشیرین- ایرنا- گردهمایی امامان جمعه و جماعات شیعه و سنی شهرستان های سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب، قصرشیرین و دالاهو به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و به همت لشگر ۲۹ حضرت نبی اکرم (ص) سپاه کرمانشاه در بقعه مطهر احمد ابن اسحاق (ره) سرپل ذهاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف اشرف در غرب کشور در این مراسم با گرامیداشت هفته وحدت ، گفت: حرکت امام (ره) مبتنی بر آموزه های دینی شکل گرفت توسعه پیدا کرد و به ثمر رسید، روزی که امام راحل به تاسی از رسول اکرم (ص) حرکت خود را برای مقابله و مبارزه با طاغوت شروع کرد کشور در شرایط بسیار بدی قرار داشت و این کار بسیار سختی بود همانطور که پیامبر اسلام (ص) در زمان ابلاغ رسالت خود با مشکلات بسیاری روبرو بودند و مردم آن روز پذیرش این پیام الهی را نداشته و با آن مقابله کردند.

سردار «محمدنظر عظیمی» افزود: در زمان پیامبر اسلام(ص) تمام امکانات روز دنیا در اختیار طاغوت بود و تمام توان خود را برای مقابله با تبلیغ دین خدا استفاده کردند که همین وضعیت در زمان آغاز حرکت امام راحل نیز در برابر حرکت ضد طاغوتی پهلوی وجود داشت.

فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف اشرف در غرب کشور گفت: با تلاش و مجاهدت بسیار، مردم با اندیشه و تفکرات امام راحل آشنا شدند و حرکت امام اوج گرفت و به حرکت های عمومی مردمی در سطح کشور تبدیل گشت و مردم در یک شرایط امنیتی بسیار سخت که سیستم پلیسی و امنیتی پهلوی درست کرده بود به ندای امام لبیک گفتند.

عظیمی افزود: ملت بزرگ ایران از روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تا به امروز در طول ۴۵ سال گذشته در صحنه های مختلف با تمام وجود با دشمنان اسلام و انقلاب درحال مبارزه و مقابله هستند و این مقابله با استکبار همچنان ادامه دارد.

گردهمایی امامان جمعه و جماعات غرب کرمانشاه در سرپل ذهاب برگزار شد

او بیان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس کشور ما هیچ آمادگی در ابعاد نظامی، تجهیزات و امکانات برای مقابله با دشمن نداشت و این اعتقاد راسخ و باورهای دینی مردم ما بود که دشمن را زمین گیر کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف اشرف در غرب کشور گفت : یکی از نکاتی که دشمن روی آن حساب باز کرده بود که از طریق آن به کشور ضربه بزند وجود تنوع قومی و مذهبی در کشور بود ولی ملت ما ملت بزرگی است و با حفظ وحدت و برادری نگذاشت دشمن از این نکته به سود خود بهره ببرد.

عظیمی، با اشاره به وجود وحدت و برادری در استان کرمانشاه اظهار داشت: امروز همان وحدت و برادری بین مردم سنی و شیعه دوران دفاع مقدس که باهم در یک سنگر علیه دشمن بعثی می جنگیدند نیز در این استان وجود دارد.

وی افزود : فرزندان این انقلاب در سخت‌ترین شرایط و در سخت ترین تحریم ها توانستند در حوزه دفاعی و نظامی به دستاوردهای بزرگ و قابل توجهی دست یابند و دست نظام را برای مقابله و مبارزه با دشمنان نظام پر کنند که باعث افتخار هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف اشرف در غرب کشور گفت: مردم ایران اسلامی امروز و به معنای واقعی متشکل از شیعه و سنی پرچمدار مبارزه با استکبار و محور مقاومت است و در جریان جنگ نیابتی داعش همه دیدند که عراق و سوریه را ساقط کرده بودند و همین بچه هایی که در انقلاب، پهلوی را ساقط کردند و در دفاع مقدس پوزه استکبار را به خاک مالیدند بعد از فرمان رهبری به این مناطق اعزام شدند و داعش را نابود کردند.

وی اذعان کرد : تمام تدبیر و تلاش دشمن امروز این است که امید مردم ایران را به ناامیدی تبدیل کرده و آن ها را از گذشته پرافتخار خود پشیمان کند و این همه فشار روانی و هجمه تبلیغاتی دشمن به همین خاطر است، از این رو امروز بر ما تکلیف است در همان راهی که شهدا رفتند قرار گرفته و ایستادگی و مقاومت کنیم، امروز بچه های ما در فضای مجازی آسیب پذیر هستند و علما و روحانیون وظیفه بزرگی دارند که از آسیب خوردن جوانان و فرزندانمان در فضای مجازی جلوگیری کنند.

گردهمایی امامان جمعه و جماعات غرب کرمانشاه در سرپل ذهاب برگزار شد

علمای شیعه و سنی پرچمداران جهاد تبیین هستند

فرمانده لشکر ۲۹ سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته وحدت گفت: علما و بزرگان و متنفذین شیعه و سنی پرچمداران جهاد تبیین هستند و می توانند با جهاد تبیین این نقطه قوت لشگر و حمایت مردمی را تقویت کنند تا لشگر ۲۹ در جهت خنثی کردن توطئه های دشمن موفق باشد.

سرهنگ پاسدار «فرامرز صفری» افزود: ما همه در کنار یکدیگر با انسجام و برادری و با وحدت و مودت برای پیشرفت نظام جمهوری اسلامی تلاش خواهیم کرد.

فرمانده لشکر ۲۹ سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: لشگر ۲۹ در منطقه سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، گیلان‌غرب، دالاهو تا عمق شهرستان کرمانشاه پایگاه های متعددی در مناطق صعب العبور و ارتفاعات مهم منطقه دارد و به مصداق کلام ارزشمند امیرالمومنین (ع) در ایجاد امنیت پایدار و خدمت به مردم در خطه غرب کرمانشاه مجاهدت می کند.

وی تصریح کرد : نقطه قوت لشگر ۲۹ در این منطقه بهره مندی از سرمایه مهم اجتماعی همراهی، مشارکت، همکاری، هم افزایی و همدلی علما، بزرگان، متنفذین و مردم این منطقه است که می تواند باعث تعالی بخشیدن انجام ماموریت‌های لشگر شود.

صفری خاطرنشان کرد :پیروزی از جانب خداوند متعال به شرط ایمان و تقوی، وحدت، همبستگی، همیت و مجاهدت در همه عرصه ها حاصل می شود و ما می توانیم به اهداف متعالی و آرمان های انقلاب اسلامی دست یابیم.

گردهمایی امامان جمعه و جماعات غرب کرمانشاه در سرپل ذهاب برگزار شد

در این مراسم که باهمت لشگر ۲۹ حضرت نبی اکرم (ص) سپاه کرمانشاه برگزار شد فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف اشرف سپاه، فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی شهید دکامی سپاه، فرمانده لشگر ۲۹ حضرت نبی اکرم (ص)، فرماندار سرپل‌ذهاب و امامان جمعه و جماعات شهرستان های غربی استان کرمانشاه حضور داشتند و چندین برنامه مولودی خوانی نیز اجرا شد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد که در این شهرستان پیروان مذاهب مختلف اسلامی از جمله شیعه و سنی به طور مسالمت آمیز و با وحدت در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

هفته وحدت فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) بنابر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع‌الاول تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات شیعه است.

هفته وحدت سال ۱۳۶۰ با تدبیر امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی نامگذاری شد.

۶۵ درصد مردم استان کرمانشاه شیعه، نزدیک به ۲۵ درصد اهل تسنن و ۱۰ درصد اهل حق هستند که با همدلی و وحدت در کنار یک زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha