دومین بانک "شیر مادر" شرق کشور به همت خیران تجهیز شد

مشهد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: بانک شیر حضرت علی اصغر نیشابور به عنوان دومین بانک شیر مادر شمال شرق کشور به همت خیر نیک اندیش سلامت تجهیز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد توحیدی روز دوشنبه در حاشیه بازدید مدیرکل امور خیرین و موسسان خیریه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دومین بانک شیر مادر شمال شرق کشور به خبرنگار ایرنا گفت: این مرکز با همراهی خیر سلامت «سید امیر امامیان» با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال راه اندازی شده و این مبلغ اعتبار برای بهسازی محیط و تهیه وسایل تخصصی استریلازیسیون و نگه داری شیر مادر هزینه شده است.

وی ادامه داد: بانک شیر حضرت علی اصغر(ع) نیشابور به عنوان دوازدهمین بانک شیر در کشور و نخستین بانک شیر در سطح شهرستان‌های کشور و در استان خراسان رضوی دومین بانک شیر پس از بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شمار می‌رود که این مرکز روز یکشنبه هجدهم تیرماه سال جاری در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور افتتاح شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: این مرکز در مجاورت بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان حکیم نیشابور تاسیس شده است که با راه‌اندازی این بانک شیر برای ۱۰ نفر شامل ۲ نفر مستقیم و هشت نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

توحیدی افزود : نجات زندگی نوزادان زودرس، نوزادان متولد شده با وزن پایین، نوزادان متولد شده پرخطر در بخش مراقبت‌های ویژه و نوزادان محروم از شیر، از جمله اهداف تاسیس این مرکز است.

دومین بانک "شیر مادر" شرق کشور به همت خیران تجهیز شد

۶۰ خیر سلامت نیشابور تقدیر شدند

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین تجلیل از خیرین حوزه سلامت و سمن های فعال در حوزه بهداشت و سلامت نیشابور عصر امروز در جریان افتتاح چندین پروژه بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور و با حضور مدیر کل امور خیرین سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، رئیس مرکز پیوند اعضا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور، نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، مدیر عامل سمن مهرورز دیار عطار، معاونان، مدیران و دیگر مسئولان اجرائی شهرستان و خیرین سلامت برگزار شد.

سرپرست امور مشارکت و خیرین دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در این مراسم گفت: این مراسم با حضور ۶۰ خیر حوزه سلامت برگزار و از این خیرین نیک اندیش تقدیر شد.

حامد سلیمانی افزود: خیرین سلامت طی ۲ سال گذشته ۳۱۰ میلیارد ریال به حوزه دانشگاه علوم پزشکی نیشابور کمک کردند.
وی ادامه داد: این خیرین سلامت از نیشابور، مشهد، تهران و کشور سوئیس هستند.

دومین بانک "شیر مادر" شرق کشور به همت خیران تجهیز شد

به گزارش ایرنا، مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی و ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha