۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۰:۴۷
کد خبر: 85246292
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشن میلاد حضرت محمد(ص) در پکن برگزار شد + فیلم

۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۰:۴۷
کد خبر: 85246292
جشن میلاد حضرت محمد(ص) در پکن برگزار شد + فیلم
عکس و فیلم از: ریحانه منافی

تهران - ایرنا - همزمان با شب فرخنده میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، جشن ولادت آخرین فرستاده خداوند با حضور پرشور جمعی از ایرانیان مقیم پایتخت چین در مراسمی باشکوه به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن، برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این جشن پر شور و نشاط که شامگاه دوشنبه به وقت پکن برگزار شد، برنامه های شاد و متنوع از سوی برگزار کنندگان و حاضرین، حال و هوای خاصی به این مراسم داد .

در این مراسم، گروه موسیقی سنتی اصیل ایرانی برادران شماعی زاده حضار را به وجد آورد و حاضرین در جشن میلاد حضرت محمد (ص) برای دقایقی از شنیدن و دیدن اجرای زنده موسیقی اصیل و زیبای ایرانی در بخشی از این مراسم لذت بردند.

جشن میلاد حضرت محمد(ص) در پکن برگزار شد
عکس از: ریحانه منافی

برگزاری و اجرای برنامه های متنوع و شاد برای کودکان و خردسالانی که تعدادشان در این مراسم قابل توجه بود، حال و هوایی شاد و با نشاط به مراسم داد و فرصتی فراهم شد تا کودکان نیز در جش میلاد پیامبر رحمت و مهربانی، به شادی و خنده و نشاط بگذرانند.

پخش کلیپ ها و بخش هایی از فیلم هایی با موضوع زندگی پیامبر اسلام نیز از جمله بخش هایی بود که در این مراسم به اجرا درآمد.

جشن میلاد حضرت محمد(ص) در پکن برگزار شد
عکس از: ریحانه منافی

جشن میلاد حضرت محمد صلوات الله علیه و آله در شرقی ترین نقطه جهان، فرصتی مغتنم بود تا ایرانیان مقیم پایتخت چین، در یک شب به یاد ماندنی دیگر ، در کنار هم ساعاتی را به شادی و نشاط سپری کنند و از حال و احوال هم با خبر شوند.

حضرت محمد صلی الله علیه و آله به اعتقاد شیعه در ۱۷ ربیع الاول سال عام الفیل از پدری به نام "عبدالله بن عبدالمطلب" و مادری به نام "آمنه بنت وهب" در مکه دیده به جهان گشود. اهل سنت روز ۱۲ ربیع الاول این سال را روز ولادت آن حضرت می‌دانند. از این رو فاصله بین این چند روز به نشانه وحدت و یکدلی میان مسلمانان شیعه و سنی، «هفته وحدت» نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha