۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85246414
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باد شدید زنجان را فرا می‌گیرد

۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۹:۳۴
کد خبر: 85246414
باد شدید زنجان را فرا می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: امروز (سه شنبه) آسمان استان قسمتی ابری همراه با افزایش ابر است و وزش باد نیز در ساعات بعد از ظهر به حد شدید می‌رسد.

الهام نجفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه بارشی از دیروز همچنان در استان فعال است و تا روز پنجشنبه به واسطه فعالیت این سامانه انتظار بارش های پراکنده و نقطه ای در مناطق استان وجود دارد.

وی ادامه داد: میزان بارش ها به ویژه در مناطق شمالی استان در روز پنجشنبه هفته جاری بیشتر خواهد بود که اغلب به صورت نقطه و رگباری است، از این رو احتمال سیلابی شدن و آبگرفتکی برخی مسیرها دور از انتظار نیست.

نجفی اظهار کرد: این سامانه روز جمعه از استان خارج می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان همچنین از روند کاهش دما در استان طی روزهای پیش رو خبر داد و گفت: این کاهش دما روز جمعه هفته جاری در مناطق سردسیر استان به چهار درجه نیز خواهد رسید.

نجفی خاطرنشان کرد: با توجه به این کاهش دما، هشدار زرد کشاورزی در استان صادر شده است و به کشاورزان توصیه می شود اقداماتی را برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات جالیزی و انگور داشته باشند.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha