معاون استاندار مرکزی: توسعه صنعتی باید همگام با محیط زیست باشد

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت که توسعه صنعتی در هر بخش و زمینه‌ای باید همگام و همراه با محیط‌زیست باشد.

به گزارش ایرنا، بهنام نظری روز سه‌شنبه در آیین آغاز کاشت بذر و نهال در منطقه گردشگری نور الشهدا اراک در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت (پویش مردمی بذر کاری)، افزود: انسان‌ها در عرصه منابع طبیعی و محیط زیست به دلیل زیاده خواهی، توجه نکردن به الزامات و دست‌اندازی به منابع طبیعی، مشکلات زیادی را در حوزه محیط‌زیست ایجاد کرده‌اند.

وی بیان کرد: نباید در مسیر توسعه صنعتی در مقابل محیط‌زیست چشم‌ها و گوش‌ها بسته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: همه وظیفه دارند سهم خود را نسبت به طبیعت ادا کنند و اجرای پویش‌های مختلف مانند بذرکاری، در این راستا نقش موثری دارد.

نظری تاکید کرد: حفظ عرصه‌های طبیعی از اهمیت ویژه برخوردار است و دستور رهبر معظم انقلاب در راستای کاشت نهال باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

توسعه صنعتی باید همگام با محیط زیست باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم در ادامه این آیین گفت: کاشت بذر و نهال در عرصه ۴۸۰ هکتار در سطح استان در دستور کار قرار دارد که حدود یک‌هزار و ۱۰۰ نهال و بذر است.

«علی‌اکبر اسدی» افزود: امروز نخستین گام در راستای پویش همگانی کاشت یک میلیون نهال و بذر آغاز شد و این مهم تا پایان سال ادامه دارد.

وی بیان کرد: امید است مردم در این پویش همراهی و همکاری لازم را داشته باشند، چراکه همکاری مردم به اجرای هرچه بهتر پویش، کمک شایانی می‌کند.

توسعه صنعتی باید همگام با محیط زیست باشد

سرپرست شهرداری اراک نیز در این آیین گفت: به منظور افزایش سرانه فضای سبز شهر اراک، مقرر است در منطقه گردنه سیبک اراک که سال‌ها موضوع کاشت فضای سبز در این نقطه مغفول مانده بود، ۴۰ هکتار زمین زیرپوشش فضای سبز قرار گیرد تا معضلات آب و هوایی شهر اراک مرتفع شود.

«مجتبی قاسمی» افزود: در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب، کاشت بذر و نهال در دستور کار شهرداری اراک است که در پروژه گردشگری نورالشهدا اراک، پویش مردمی کاشت بذر و نهال آغاز شد.

وی بیان کرد: در این راستا مقرر است آب مورد نیاز فضای سبز گردنه سیبک از محل تصفیه خانه آب و فاضلاب شهر اراک تامین شود.

سرپرست شهرداری اراک اضافه کرد: در راستای افزایش نشاط اجتماعی و در جهت توسعه و تکمیل پروژه گردشگری نورالشهدا، اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

قاسمی تاکید کرد: اجرای بازی‌های هیجانی (تله سیژ ) در منطقه گردشگری نور الشهدا در دستور کار قرار دارد.

اراک مرکز استان مرکزی است و این منطقه یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۷۷ روز ناسالم را سپری کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha