۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85246798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنعا: ائتلاف متجاوز برای تبادل اسرا جدی نیست

۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۸
کد خبر: 85246798
صنعا: ائتلاف متجاوز برای تبادل اسرا جدی نیست

تهران-ایرنا- رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن در سخنانی از راکد ماندن توافق تبادل اسرا در نتیجه عدم جدیت ائتلاف متجاوز برای به سرانجام رساندن آن خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از شبکه المسیره، «عبد القادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن در این باره اعلام کرد که توافق تبادل اسرا امضا شده در سوئیس به دلیل جدی نبودن ائتلاف متجاوز در حالت رکود قرار دارد.

المرتضی گفت: ما با درخواست مزدوران در مأرب برای افشای سرنوشت برخی اسرا و قرار دادن نام آنها در فهرست تبادل موافقت کردیم، اما آنها از افشای سرنوشت اسیران ما خودداری کردند و اجازه بازدید از زندان‌های مارب را ندادند.

وی تاکید کرد: جدی نبودن ائتلاف متجاوز در پرونده تبادل اسرا، بیانگر لجاجت و تعلل آنها و ضعف بین‌المللی است.

المرتضی همچنین تأیید کرد که صنعا همچنان اسرای سعودی و سودانی را در زندان های خود دارد و آماده است وارد یک معامله جامع و فراگیر شود.

وی در ادامه تاکید کرد که نمی‌توان با طرف سعودی وارد معامله دوجانبه شد.

کشور یمن درحالی نُهمین سال جنگ را پشت سر می‌گذارد که گزارش‌های بین المللی از نیاز حدود ۲۲ میلیون شهروند یمنی به کمک‌های انسانی فوری در نتیجه تداوم جنگ و محاصره این کشور خبر می‌دهد و بحران کنونی یمن را بزرگترین بحران کنونی جهان ارزیابی می‌کنند.

یمن بیش از هشت سال است که شاهد مقابله نیروهای مسلح یمن با حمله نیروهای ائتلاف عربی - غربی است که تبعات آن در ابعاد مختلف منعکس شده و بنا به گزارش سازمان ملل، به بدترین بحران انسانی در جهان تبدیل شده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha