۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱:۳۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85246935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سناتور ارشد روس: تصویب اساسنامه رم در پارلمان ارمنستان علیه روسیه است

تهران- ایرنا- کنستانتین کوساچف معاون شورای فدراسیون روسی گفت که تصمیم پارلمان ارمنستان به منظور تصویب اساسنامه رم برای پیوستن به دیوان کیفری بین‌المللی اقدامی غیردوستانه علیه روسیه است.

به گزارش روز چهارشنبه  ایرنا  از تاس، کوساچف در کانال تلگرامی خود نوشت: متاسفانه، ارمنستان اقدامی غیردوستانه در قبال روسیه اتخاذ کرده است.

این سناتور ارشد روس با بیان اینکه تصویب اساسنامه رم «هیچ معنایی جز از دست رفتن حاکمیت حقوقی ندارد» افزود: این یک مساله تحقیرآمیز است. به همین دلیل است که کشورهایی مانند روسیه، آمریکا، هند، چین، ترکیه، عربستان، ایران و دیگران که واقعا مستقل هستند به دیوان کیفری بین‌المللی ملحق نمی‌شوند.

کوساچف تصمیم پارلمان ارمنستان برای تصویب اساسنامه رم را تسلیم حقوقی نامید و اظهار کرد: ساده‌لوحانه است اگر فکر کنیم که ارمنستان از این طریق خواهند توانست مسائل مربوط به جرائم جنگی جمهوری آذربایجان را حل کند.

این قانونگذار ارشد روس افزود: تصمیم‌های دیوان کیفری بین‌المللی بارها نتایج معکوس داشته و به دخالت در امور داخلی کشورهای عضو آن منجر شده است. اقدام پارلمان ارمنستان ممکن است در آینده نتایج معکوسی برای مقام‌های این کشور داشته باشد.

پارلمان ارمنستان روز سه‌شنبه اساسنامه رم برای پیوستن به دیوان کیفری بین‌المللی را با ۶۰ رای موافق در مقابل ۲۰ رای مخالف تصویب کرد.

وزارت خارجه روسیه هشدار داده بود که تصویب این اساسنامه شدیدترین تبعات منفی را برای روابط ایروان و مسکو خواهد داشت.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین پیشتر گفته بود: ارمنستان از حکم بازداشت رئیس جمهوری روسیه که بر اساس این اساسنامه صادر شده بود، آگاه است و این موضوعی نیست که از آن استقبال کنیم.

ارمنستان در سال ۱۹۹۸ اساسنامه رم را امضا کرد اما آن را تصویب نکرد. نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بارها اعلام کرده است که ایروان این اساسنامه را به طور کامل تصویب خواهد کرد. وی توضیح داد: این ربطی به روابط ارمنستان و روسیه ندارد، بلکه به مشکل امنیتی ارمنستان مربوط می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha