۲۸۲ پرونده کالای قاچاق، متروکه و قضایی در زنجان تشکیل شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل اموال تملیکی استان زنجان گفت: ۲۸۲ پرونده کالای قاچاق، متروکه و قضایی نیمه نخست امسال در این استان تشکیل شد.

غلامحسین مهری روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرونده‌ها به ارزش تقریبی ۲ هزار و ۴۷۶ میلیارد و ۳۷۶ میلیون ریال تشکیل و کالاهای مربوطه تحویل سازمان اموال تملیکی شد.

وی اظهار داشت: ۱۹۰ فقره پرونده امسال با ۴۶۴ ردیف قبض به مبلغ ۱۲۱ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال به فروش رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۰ درصد افزایش داشت.

مهری تصریح کرد: همچنین تعداد ۳۸ فقره پرونده با ۱۴۸ ردیف قبض به ارزش تقریبی ۲۶۸ میلیارد و ۱۱۲ میلیون ریال به علت صدور احکام برائت به صاحبان کالا مسترد شد که از نظر ریالی نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود پنج درصد افزایش داشت.

وی گفت: در این مدت تعداد ۶۰ فقره پرونده با ۱۷۹ ردیف قبض به وزن حدود پنج تن و ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد و ۸۵ میلیون ریال به علت تشخیص غیرقابل مصرف توسط معاونت غذا و دارو و حفظ سلامت جامعه با حضور نماینده دادستان و سایر ادارات ذیربط منهدم شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ریالی شاهد افزایش ۱۰۶ درصدی بودیم.

مهری یادآورشد: در این مدت تعداد هفت فقره پرونده با ۲۸ ردیف قبض به ارزش تقریبی بیش از ۸۶ میلیارد و ۱۸۲ میلیون ریال نیز به علت صدور احکام بلاصاحب به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان تحویل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ریالی ۴۱۰ درصد افزایش داشت.

وی تصریح کرد: همچنین تعداد ۱۴ فقره از این پرونده ها با ارزش حدود ۴۰۵ میلیارد ریال که مربوط به کشنده های کامیون متروکه گمرکی بوده و جهت حمایت از اقتصاد و حمل و نقل کشور بر اساس درخواست گمرک با اعاده اظهارنامه موافقت و اظهارنامه به گمرک اعاده شد که در مدت مشابه سال قبل اعاده اظهارنامه نداشتیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha