جمع‌آوری خودروهای شوتی و موتورهای مزایده‌ای مراغه

مراغه- ایرنا- رییس پلیس راهور مراغه گفت: اجرای طرح جمع‌آوری خودروهای شوتی و موتورسیکلت‌های مزایده‌ای و فاقد پلاک شهرستان آغاز شد.

سرهنگ سیدسعیدالله عزتی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خودرویی که کمک فنر آن دستکاری شده باشد، «شوتی» به شمار می‌رود و بر اساس قانون باید از ۱۵ روز تا یک ماه توقیف شود.

وی با بیان اینکه این خودروها تا زمان بازگشت به حالت اولیه در پارکینگ متوقف می‌شود، اضافه کرد: توقیف خودروهای شوتی شهرستان در طرح جمع‌آوری این خودروها و موتورسیکلت‌های مزایده‌ای از چند روز قبل در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ایجاد تغییر در ظاهر خودرو از جمله دودی کردن شیشه‌ها نیز بر اساس آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی ممنوع است و این خودروها نیز در طرح جمع‌آوری خودروهای شوتی و موتورسیکلت‌های مزایده‌ای و فاقد پلاک شهرستان متوقف می‌شود.

وی همچنین در مورد موتورهای مزایده‌ای و فاقد پلاک نیز اظهار کرد: در برگه مزایده این موتورها با صراحت اعلام شده که جهت استفاده از قطعات آن واگذار می‌شود اما این موتورها اکنون در معابر تردد می‌کنند.

سرهنگ عزتی افزود: در برخی از موارد برای این موتورهای مزایده‌ای برگه‌های اوراق و سند جعلی صادر شده و تعدادی از افراد نیز با خرید آنها مالباخته می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه این موتورها فاقد بیمه هستند و امکان بیمه کردن آنها وجود ندارد، تصریح کرد: بر اساس دستور اخیر دادستان آذربایجان‌شرقی، نه تنها این موتورها حق تردد در معابر عمومی را ندارند، یبکه پس از جمع‌آوری و توقیف نیز تنها در صورتی عودت داده می‌شود که قطعه‌قطعه شده باشد.

به گزارش ایرنا خودروهای شوتی اغلب گران‌قیمت هم نیستند و موتورهایشان تقویت شده است؛ مشخصه‌ مشترک آنها این است که کمک‌ فنرهای عقب از حد استاندارد بالاتر است تا پس از بار زدن محموله، سنگینی بار شاسی خودرو را از حد مجاز پایین‌تر نیاورد و وجود محموله در داخل آن از ظاهر مشخص نباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha