۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85247451
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲ درصد اراضی کشاورزی خراسان‌شمالی سنددار شد

۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۸
کد خبر: 85247451
۳۲ درصد اراضی کشاورزی خراسان‌شمالی سنددار شد

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان معادل ۳۲ درصد طی عملکرد دولت با اجرای طرح کاداستر سنددار شد.

به گزارش ایرنا، محمد محمدزاده روز پنجشنبه در جلسه صدور اسناد اراضی کشاورزی شهرستان بجنورد که با حضور رییس سازمان امور اراضی برگزار شد، اظهار کرد: ۳۹۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی در این استان وجود دارد که پیش از دولت سیزدهم تنها ۱۵ هزار هکتار از آن معادل چهار درصد سند دار شده بود.

به گفته وی؛ اکنون بیش از ۱۴۱ هزار هکتار معادل ۳۶ درصد با اجرای طرح کاداستر سنددار شده است.

محمدزاده افزود: بیشترین سند صادر شده اراضی کشاورزی خراسان شمالی نیز به ترتیب مربوط به شهرستان های اسفراین، شیروان، فاروج، مانه و سملقان است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر گامی بزرگ برای سنددار شدن زمین کشاورزان و تامین امنیت غذایی است، گفت: دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت همه مالکان از فواید اجرای این طرح به شمار می رود که از این طریق می‌توان به سهولت دریافت که این ملک متعلق به چه کسی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: با این وجود اجرای کامل این طرح با موانعی مانند زمان بر بودن صدور اسناد، عدم استقبال برخی کشاورزان و برخی قوانین محدود کننده مواجه است که موجب کٌندی روند صدور سند می شود.

محمدزاده افزود: باید اهمیت و ضرورت صدور اسناد کشاورزی در تمام روستاها خراسان شمالی با همکاری دهیاران و پایگاه های بسیج تبیین و کلاس های آموزشی ترویجی برای کشاورزان برگزار شود.

شرکت در جلسه صدور سند اراضی شهرستان بجنورد و شورای هماهنگی امور اراضی خراسان شمالی از برنامه های سفر یکروزه رییس سازمان امور اراضی کشور به خراسان شمالی است.

به گزارش ایرنا، سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در راستای قانون جامع حدنگار(کاداستر) و رفع تداخل با هدف سنددار کردن اراضی کشاورزی در قالب اسناد تک برگی از سال ۹۴ برنامه تهیه نقشه کاداستر در سطح زمین های زراعی، باغی، دیم و آیش را در دستور کار خود قرار داده است.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند و حدود ۸۲ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این استان مشغول به فعالیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha