نماز جمعه تضمین کننده حیات طیبه در جامعه است

ایلام - ایرنا - معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: پایگاه فرهنگی نماز جمعه زمینه ساز و حدت و انسجام اجتماعی و تضمین کننده حیات طیبه در حوزه فردی و گستره ملی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا تقی زاده روز چهارشنبه در آیین معارفه امام جمعه جدید آبدانان اظهار کرد : نهاد امامت جمعه از شئونات ولی فقیه و نظام اسلامی و از یادگاران حضرت امام(ره) و برکات ماندگار انقلاب اسلامی است که تا کنون در تحکیم وحدت ، تقویت بنیان‌های دینی و اجتماعی و شناسایی و خنثی کردن توطئه های دشمنان داخلی و خارجی نقش بی بدیل و ارزنده ای در کشور ایفا کرده است.

وی ائمه جمعه را پیام آوران همدلی و تعامل جمعی دانست و افزود : براساس آموزه های موکد مقام معظم رهبری حضور مستمر در بین مردم ، پیگیری مطالبات جوانان ، تعامل سازنده با مدیران اجرایی ، آبادانی شکلی و محتوایی مساجد و سرکشی فراگیر به مدارس و دانشگاهها از مهم ترین رسالت‌های امامان جمعه در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فریضه نماز جمعه در ۹۰۰ شهر و شهرستان در سطح کشور اقامه می‌شود، گفت: در تلاش هستیم که در وقت مناسب برای شهرها و شهرستان های فاقد نماز جمعه، امام جمعه واجد شرایط را انتخاب و این تریبون مهم و مقدس را در همه نقاطی که آمادگی و شرایط مورد نیاز دارند، فعال کنیم .

حجت الاسلام تقی زاده ضمن ابلاغ سلام رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به مردم آبدانان اضافه کرد: این شهرستان با اهدای ۲۲۰ نفر شهید ، ۸۰۰ نفر جانباز ، ۳۰نفر آزاده و ۶ هزار نفر رزمنده در دوران دفاع مقدس مراتب وفاداری و تعهد خود را به انقلاب اسلامی و رهبری معظم آن به اثبات رسانده اند.

نماینده حوزه جنوبی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت : سنگر نماز جمعه و پرچمداری ائمه محترم جمعه از اول انقلاب اسلامی تا ‌کنون سهم بزرگ و اثرات مثبت بسیار عمیقی در توسعه معنویات و هدایت افکار عمومی در اقصی نقاط ایران از خود برجای گذاشته است.

بهزاد علیزاده افزود: موافقت اصولی احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان آبدانان از طریق و زارت بهداشت اخذ شده و اعتبارهای مورد نیاز آن نیز در قالب بودجه امسال پیش بینی شده است.

در پایان این مراسم با تقدیر از زحمات ۲ ساله حجت الاسلام سوری، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی احمد فداله بعنوان امام جمعه جدید آبدانان معرفی شد.

شهرستان ۵۵ هزار نفری آبدانان در ۱۷۱کیلومتری جنوب شرق ایلام قرار دارد که از سال ۱۳۶۰تاکنون نماز جمعه در آن اقامه می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha