۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85247524
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

محکومیت شکارچی متخلف در دزفول به رهاسازی ماهی در رودخانه

دزفول-ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: یک قاضی در دزفول، شکارچی غیرمجاز تشی را به رهاسازی تعداد ۲۰۰ قطعه ماهی در رودخانه محکوم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، مسعود نوری پور روز چهارشنبه توضیح داد: پس از دستگیری یک شکارچی غیرمجاز تشی توسط محیطبانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول و تشکیل پرونده قضایی در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ این شهرستان، قاضی شعبه مذکور در اقدامی تحسین برانگیز و خردمندانه نسبت به صدور حکمی تحت عنوان رهاسازی ۲۰۰ قطعه ماهی در رودخانه دزفول در جایگزینی حبس متخلف اقدام کرد.
وی ضمن قدردانی از این اقدام قاضی دوستدار محیط زیست، اظهار امیدواری کرد: صدور احکام قضایی در حوزه محیط زیست با وجود دقت و حساسیت‌های موجود در صورتی که متناظر با جرائم صورت گرفته و آسیب‌های وارده بر اکوسیستم باشد، نه تنها منجر به آموزش و همراهی افراد کم آگاه از اهمیت حفاظت از طبیعت و حیات وحش می‌شود بلکه گامی موثر برای احیای منابع از دست رفته طبیعی و جانداران وحشی شکار است.

نوری‌پور گفت: توجه ویژه دستگاه قضایی به مقوله محیط زیست و حمایت لازم از فعالان این عرصه در پیشگیری از بروز جرائم مرتبط بسیار حائز اهمیت است که امیدواریم از این پس شاهد صدور احکامی بازدارنده و آموزنده بیشتری باشیم.

به گزارش ایرنا اخیرا نیز یکی از قضات دزفول با صدور آرای جایگزین حبس، ۶ متهم را به کاهش ۵۲۰ اصله نهال در این شهرستان و شهرهای محل اقامت محکوم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha