۸۶۰ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان در استان کرمانشاه امحا شد

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از امحا ۸۶۰ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان غیرقابل استحصال در استان خبر داد و گفت: این مقدار مواد مخدر توسط دستگاه‌های کاشف در امر مبارزه با مواد مخدر به ویژه نیروی انتظامی در ۶ ماه سپری شده از سال جاری در استان کرمانشاه کشف شد.

«کیوان گل‌آوری» روز چهارشنبه در حاشیه امحا مواد مخدر در کرمانشاه به ایرنا افزود: در این مدت تعداد قابل توجهی قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

وی همچنین از دستگیری سه هزار و ۲۵۵ معتاد متجاهر و معرفی آنها به مراکز ترک اعتیاد اجباری خبر داد و گفت: اجرای این برنامه نوعی اعلام انزجار و تنفر نسبت به انواع مواد مخدر و روانگردان به عنوان یک آسیب شوم و جبران ناپذیر است.

گل‌آوری یکی از مطالبات بر حق مردم را مبارزه قاطع با مواد مخدر از مرحله تولید، قاچاق، کشف تا امحا اعلام کرد و افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه برنامه های متعددی در حوزه های پیشگیری، درمان و صیانت از بهبود یافتگان در دستور اجرا دارد.

وجود ۳ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز گفت: هم اکنون حدود سه هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد تاکنون برای یک هزار و ۶۰۰ نفر ظرفیت نگهداری ایجاد شده است.

«بهزاد شهبازی» افزود: در همین راستا در حال آماده‌سازی یک مرکز دیگر در یکی از شهرستان های استان هستیم تا ظرفیت نگهداری را به سه هزار نفر افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه نگهداری از معتادان هزینه‌بردار است، یادآور شد: پیش بینی شده در راستای این تفاهم‌نامه ۸۰ میلیارد ریال در اختیار بهزیستی قرار داده شود تا در کمپ های ماده ۱۶ استان هزینه گردد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha